Julkalender 1989

Jag har fått e ide att jag ska samla på alla julkalendrar från 1988 - det år då jag föddes fram till ja rullande :) köpte en del och började då se den äldsta! 

1989 - Ture Sventon

Den är uppdelad i 2 delar! Första delen utspelar sig i Lingonboda mitt i sommaren!! (Juligt, inte sant?!) 
Den andra delen utspelar sig i öknen! (Känner ni julstämningen??)

Nä men alltså! Julkalendrar trodde jag skulle bygga upp något innan julen, ha en röd tråd - det hade den iofs men inte närheten av juligt eller inte ens snöigt! Inte ens när det blåste i öknen kunde man föreställa sig snöliknande saker, inte ens om man kisade hårt o hade livlig fantasi.

Detta var för mig en värdelös julkalender! Den hade inget, absolut inget som en julkalender ska ha enligt mig!!! 

Den får 1/5 kameler av 5 




Trodde mer om dig Ture! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0