Lydnadsläger Dag 2

Oj vilken dag! Den började kl 8 med frukost. Sen gick vi direkt ut i våra grupper och körde på - stenhårt. Min grupp började hos Emma och där hade vi momentträning. Vi började med det fria följet som vi höll på att traggla i 4?! timmar. Tiden bara flög iväg och hundarna tyckte det var super skoj o gjorde verkligen allt för att vara till lags. Det blev en massa positionsträning, igångsättningar, blicksläppsträning o uthållighet. Vi torrgick en massa för att veta precis hur vi ska vända. 6 olika sätt skulle vi komma på, vad som kändes bäst för oss. Sen torrgick vi det utan hund för att sen låna Emmas Bimbo för att prova med henne innan vi slutligen tog våra egna stackars försökskaniner!



"Här har vi vårt lilla kryp-in. Kimba söker skuggplats för att komma undan värmen!"



"En massa torrgående blev det!"



"Sen fick vi låna Bimbo!"



"En trött hund <3!"

Sen åt vi lunch och efter det skulle min grupp till Pia. Där började vi lite med teori och pratade belöningar (och det handlade hela eftermiddagen om). Vad är en belöning, vilka belöningar finns det och när använder man sig av de olika belöningarna?!
Sen gick vi ut o tog hundarna och började att belöna de. Det var väldigt roligt och välbehövligt. Önskade bara att man börjat med det tidigare men man kan lära en gammal hund att sitta så det borde inte vara så svårt. Bara att träna! Vi tränade även stadgan i kvarsittandet och lite inkallning, extern belöningar, brytkommando och underhanskommando! Snart sitter det väl hos matte som kanske kommer att kunna överföra det på min lilla Kimba =)



"Gick o la Kimba i skuggan. Men jag menar, hur många ggr har hon någonsin legat så här?! Med huvudet nere och med ryggen mot mig när man tränat?!!"



"Helt avslappnad och inget vaktande så långt man kan se. Störning brydde hon sig inte om för alla andra tränade o de var nära men Kimba powernappader =) Underbara hund <3!"


Kommentarer
Postat av: annsofi

Wow vad kul det låter! Hoppas du kommer hem med många spännande idéer att dela med dig av, kanske något vi kan använda under höstens kurs? Och vad härligt avslappnad Kimba ser ut när hon powernappar, hon måste vara rejält trött där :-) Kör försiktigt hem!

2011-09-11 @ 07:15:39
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/
Postat av: Nathalie

Kul att du haft roligt ju =) personligen har jag saknat dig fastn jag själv var iväg också haha. Ses i fortf imorgon? vilken tid?

2011-09-12 @ 13:03:11
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0