Liten uppdatering om Kimba <3

Så - i dag blev Kimba opererad. Vi fick amputerat hennes tå. Var o lämnade henne vid 11 och jag tyckte att det såg bättre ut innan jag åkte dit o åkte dit med förhoppning att slippa operation men när hon klämde o kände så var det inte bättre så jag beslöt att ta bort den. Det var så himla tungt o jobbigt att sitta där tills hon somna och gå därifrån med hennes halsband o koppel.
Jag hade skrivit en "att-göra-lista" så att tiden inte skulle kännas så lång. Så jag åkte till malmö och köpte pärmar till min kurs som börjar i morgon. Är lite nervös faktiskt men det känns ändå ganska bra - just nu i skrivande i alla fall. Har lite att planera fortfarande men bara småsaker och den grovplaneringen. Sen handlade vi lite o när jag kom hem så plockade jag bajs från gräsmattan, städade o sortera papper på hela mitt skrivbord så nu kan jag äntligen sitta här igen, satte över pengar till operationen och spelade lite gitarr. Sen när det närmade sig så körde jag till veterinären igen. Var lite tidig så jag satte mig ett tag i väntrummet innan jag ringde på. Alla eterinärer hade åkt hem så det var bara en kille där - vet inte vad han är men sjukvårdare förmodar jag. Så fixade vi betalningen o kollade på papper o tog lite infornation innan Kimba fick komma ut till mig.
De har skickat iväg tån på analys, varför vet jag inte men då får jag redo på om mer om den =P. Sen så hade de haft problem att hitta hennes blodkärl så hon har flera stick i benen. De fick raka 3 ben innan de hittade något som var bra. Sen hade även ett kärl varit lite för tunt eller något så de hade fått lite problem när de skulle hälla i något i blodet.
Sen långt om länge fick hon komma ut till mig, men hon gjorde inte så stor notis om mig utan hon ville bara UT! Men så stannade jag o prata lite mer o sen gick vi ut till bilen. Nu ligger hon o vilar o börjar gå mer o mer på tassen. Klart att det känns konstigt att gå på tassen när ena tån är borta men nu hoppas jag på att detta blir jättebra!

Kommentarer
Postat av: annsofi

Håller tummarna för att Kimba blir bra snart!

2011-03-09 @ 21:20:37
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Det kommer säkert att bli riktigt bra nu ska du se!

2011-03-09 @ 22:58:41
Postat av: Töserna i Skurup

Jamen hallå! Gick det så långt? Ja men då kan Kimban och jag rehabilitera oss tillsammans för jag ska amputera min lilltå. Fast inte förrän i slutet av april. Så dumt, jag fick en vision av hur Kimba och jag låg på soffelocket och åt muffins och chokladmousse och lite sånt som kan vara njutbart och nyttigt. Mmmmm!

2011-03-10 @ 15:43:25
Postat av: Karl

Det brukar bli problem när man häller saker i blodet..

Vad skönt att höra att allt gick OK och att Kimba verkar återhämta sig bra!

2011-03-12 @ 16:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0