Nu måste jag göra det igen...

MEN WOW vilken hund jag har!!! Var på agilityträning i går igen o e det något Kimba älskar så är det det! Slalomen börjar gå som en dans, farten går absolut inte att klaga på. Nu tusan e det mitt handlingsarbete som ska storslipas. Tänka på var mina armar o ben o axlar o huvud är -inte lätt men ack så skoj!!!
I går tränades farten på 2 banor o det gick skiiiiitbra! Slalomen likaså fast hon behöver hjälp men söker sig aktivt till varje port då hon inte får nån klick o belöning - UNDERBART! Däcket är inga problem. Har lite svårt att skicka henne i från mig men det kommer. En svår kombination lyckades vi bra med. Balansbommen swischar hon över - dock var hennes morgontofflor för långa uppmärksammade Ingrid så hon inte snubblar på de där uppe. Fast de har jag klippt i dag.
Så det jag måste detaljträna är kontaktfälten - nu har hon fått sånt sug framåt så den gråa ytan måste sitta! O givetvis då handlingen men det kommer!!! Ojojoj vad jag var glad i går. Ja o idag också!! Kan jag leva på ett tag <3
Avslutar med en film som Ingrid filmade förra aglityträningen!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ha ha morgontofflor !!! Härligt... Bra att du har trimmat dom. Hon e skitduktig. Så kul!!!!

2011-01-04 @ 13:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0