Har storleken någon betydelse??

Jag trodde det men har idag blivit bevisad eller övertygad eller charmad så jag tror inte det stämmer, inte till 100% iaf!
Tänker nu publicera 10 utav de raser som jag är väldigt förtjusta i o hade kunnat tänka mig! Kanske inte just nu men i mitt liv!! =)
Börjar givetvis m störst först!



Irländsk varghund!
Storlek: 81-86 cm i mankhöjd o runt 50 kg
Världens största hund!
En sån hade inte suttit fel



Briard - kommer ju alltid o vara en persolig favorit!
Storlek: 56-68 cm o väga runt 35 -45 kg.
Det blev otippat min första hundras när Kimba flyttade in o det kommer att ta TID innan min sista briard flyttar ut!



Irländsk röd setter
Storlek: 55-65 cm
Tänk o ha en sån hära o mysa med. Som lever i sin bubbla som älskar mys!



Golden Retriever
Storlek: 51-61 o väga runt 27-36 kg.
Har ju alltid hört till mina favoriter sen våran fina lilla Kelly.
Att ha en sån i sitt hus igen e jag säker på att jag kommer att ha!



Brun Labrador Retriever
Storlek: 54-57 o ha en vikt runt 25-34 kg
En tradig o mkt vanlig hund de dära labbarna som jag inte skulle vilja ha! MEN det var tills jag blev charmad av denna hund ovan - Pelle. O sen har jag träffat en massa andra bruna chokladhundar o de e helt underbara! Så en brun labbe hade jag absolut velat ha!



Australian Shepherd
Storlek: 46-57 cm o väga runt 16-32 kg
Liten o nätt hund med mkt motor som hade passat perfekt till agility! Jättemysig o överfina hundar!



Stabyhound
Storlek: 50-53 cm o väga runt 20-25 kg
Har tyvärr bara träffat 1 men han charmade mig totalt. Helt underbar! O vackra e de också!



Amstaff
Storlek: 43-48 cm
De e så vacka o så fina o mysiga. Tyvärr har de fått en tradig stämpel men jag hade gärna haft en liten amstaff!



Schapendoes
Storlek: 40-50 cm o runt 15 kg
En ras som e farlig att skaffa för de blir lite beroendeframkallade o man vill bara ha fler o fler! Mkt pigg o underbar hund. Har läääänge velat ha en liten schappetik som ska heta Smilla när hon kommer vet jag inte men hon kommer Det vet jag!



Chihuahua
Storlek: Kan variera mkt men de e små!
Världens minsta hund!
Har blivit charmad av dessa småsmå varelser! Helt underbara! När en sån här kommer in i mitt liv vet jag inte, antagligen när jag e gammal men att ha en sån o mysa med e ju så härligt!





Kommentarer
Postat av: Mamma

Jaha du...en liten kompis till Cocos hada varit kul.

Så jag röstar på en schappe tik..

2011-01-08 @ 17:11:44
Postat av: Anna o Pelle

Vi är mycket hedrade över att få representera rasen, och var i gott sällskap tills... CHIHUAHUAN! Pamela, vad har hänt???

2011-01-08 @ 20:52:23
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Men små hundar är väl inga hundar? ;) hahaha! du älskar småhundar! små bjäbbiga varelser. Du kommer ikke kunna motstå min nakenhund sen när vi e pensionärer o ska gå stavgång o annat trams o lilla Ove hänger på ;)

2011-01-08 @ 21:14:19
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: Karl

åh amstaff amstaff amstaff

Kan du väl vänta med några år tills Bengt kolat, så kan vi skaffa varsin =)

2011-01-08 @ 22:17:03
Postat av: Ingrid

Ha ha underbara kommentarer! Säger bara tur att smaken e som baken!!!!!

2011-01-09 @ 08:58:46
Postat av: Birgitta

Alltså, bruna labbar är livet men visst hade det varit kul med en Irländsk varghund och en Chiuahua! Det ska jag ha när jag blir gammal!

2011-01-09 @ 17:24:59
Postat av: Anna o Pelle

Det ska du INTE mamma...

2011-01-11 @ 11:43:06
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0