Klokapselbrott

I dag skulle jag till veterinären med Kimba. Hennes ena klo har sett konstig ut länge men i går så började hon bita vid den. Kände då på klon o den kändes ännu konstigare. Sa till henne att hon inte skulle bita där o då la hon över frambenet på bakbenet så att jag inte skulle se att hon bet på den. Liten smarting!
Gick upp i dag vid 8 för att ringa till veterinären och fick en tid kl 14.30. Där var inga folk så vi kom in direkt o hon konstaterade att det såg inflammerat o varigt ut och det vätskade sig en del så de skulle ta bort klokapseln. Kimba fick en lugnande spruta men hon kämpade in i det sista för att Inte lägga sig vilket hon var tvungen till för hon blev för trött. Efter en stund kom veterinären tillbaka o frågade om jag ville vara med eller om jag ville vänta i väntrummet. Hon nämde också att där brukar komma en del blod - vilket fick mig att välja väntrummet så de skulle slippa ta hand om mig mitt i allt =P
Tiden gick långsamt men det var säkert bara 5-10 minuter o sen var de klara o då fick jag komma in där för att kolla på hur man lägger om ett bandage. Det ska bytas dagligen och hon fick även medicin som hon ska få och vi ska på återbesök om 1 vecka.
Nu ligger hon helt borta i köket. När vi kom hem la hon sig i tvättstugan men jag ville ha in henne så hon slapp ligga ensam =)
Vi köpte till såna bandagesaker som vi behövde och jag köpte även en tassstövel. Det hade de precis fått in så vi blev deras debutanter till att prova den - bild kommer senare o de ville veta hur den funkade!



"Kimba sömning inne hos veterinären!"



"En väldigt trött o borta Kimba. Liten skymt av hennes fina röda bandage!"



"När jag fått in henne i köket. O här ser man hela hennes fina bandage!"


Kommentarer
Postat av: Ingrid

A stackars Kimba! Tur du tar så väl hand om henne!

O fint bandage!!!

2011-02-23 @ 20:21:48
Postat av: Birgitta

Lilla Kimban. Vilken tur att du upptäckte det så du kunde komma iväg med henne. Hoppas hon hämtar sig fort.

Vi tar gärna emot tygtrossen. Tack på förhand.

2011-02-23 @ 21:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0