Adrenalin!

I går va jag på kräftskiva inne hos Natta. Det var lika trevligt som alltid o gott var det o folk o hhundar var det men det e givetvis skoj! Men en sak hände när jag skulle köra hem! Hade kört ut i från malmö o nästan kommit fram till käglinge så svängde en bil ut från ett stopp längre fram till vänster. Så jag fick slå av halvljuset för att inte blända bilen som visade sig vara Snuten!
Det roligaste var att de gjorde en U-sväng så de kom efter mig o sen slog de på de blö/röda ljusen i fronten o slog på sina helljus, så jag fick ju blinka in till vägkanten o la bilen i friläge. Så efter typ 1-2 minuter kom polisen fram till min bil o då hade jag knäppt loss mitt bälte o var på väg bak till de för det kändes som en evighet, men till slut kom han till min bil o jag öppnade dörren o så här var vår konversation:

Polis: Hej! Har det varit en trevlig kväll?
Jag: Hej. Ja absolut. (Kimba skäller som en galning i bakluckan för hon hatar poliser o män i uniformer)
Polis: Har du varit o rastat hunden nu?
Jag: Ja! Nej! Eller jag har varit på kräftskiva o då fick hon följa med.
Polis: Har du körkort?
Jag: Absolut (tar fram o visar)
Polis: Så bra. Har du blåst i en sån här nån gång? (Håller fram en alkoholmätare)
Jag: Ja, det har jag.
Polis: Så bra. Blås tills jag säger till!
Jag: (blåser)
Polis: Det ser bra ut. Ha en trevlig kväll!
Jag: Det samma!!

O fastän jag visste att jag hade körkort o var helt nykter så började hjärtat pumpa mkt snabbare än det brukar o adrenalinet börja flöda så jag tog upp mobilen o ringde till Natta för o berätta om denna roliga händelse o bara garva o visst einte vad jag gjorde! Lika så ringde jag till mamma efter o de låg dessutom o sov!
O hur tusan ville snuten att jag skulle kunna åka hem o sova nu när jag var helt uppe i var?? Tusen tack för det!

Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Men jisses! Att de satte på blåljusen och allt! Kan förstå att du hade svårt att somna efter en sån action-fylld hemfärd!

Känner igen känslan, man känner sig skyldig fastän man inte gjort ett uns fel...

2010-09-11 @ 19:43:42
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Martin Olsson

Haha, bästa händelsen på länge ju ^^ Nathalie berättade det efter du hade ringt henne. Det är såna här adrenalinkickar som är de bästa! :P

2010-09-12 @ 18:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0