1 down - 5 to go!

Så då var det söndag den 31 oktober. Det betyder att idag har jag varit o tävlat den första utav 6 tävlingar jag anmält mig till. Som vanligt sov jag skitkasst i natt så jag gick upp tidigare än klockan ( o jag m för den delen) ville men då kunde vi ta det sååå lugnt.
När allt väl var klart packat o Kimba fått mat o rastad o klockan började närma sig så kärde vi lugnt o stilla mot Malmös brukshundklubb. Gick in o anmälde mig - tog en promenad m Kimba o sen gick jag in o satte mig för att vänta på lottdragning. Så lite innan nie så kom Karl ingåendes =) Trodde inte han skulle komma så det var jättesnällt o efter det så kände jag mig inte alls så vilse för så ensamt det var o åka ut på tävling själv =P
Jag fick iaf startnummer 2 - Perfekt!! =)
Dags för platsliggning! O det började väldigt oroligt blev en del klydd på några ägare o hundar o så fick vi lägga om innan vi ens hade börjat så redan då kändes Kimba lite osäker. 3 väääldigt långa minuter o när vi kom ut så låg Kimba fint! Skoj tyckte jag tills Carina kom fram o sa att vi nollat eftersom hon satte sig upp o sen hade hon lagt sig igen! Damn it! O redan då kändes det lite olustigt att fortsätta men det gjorde vi. Så här kommer mina poäng!

Platsliggning: 0 - sitter, lägger sig ner
Fritt följ: 7 - pendlar position, DK arm, snet sitt
Läggande: 7 - Sent ligg, DK arm, DK upp
Inkallning m stå: 5 - trampar, DK, sent stannande
Rutan: 0
Apportering: 5 - tempo, avslut
Hopp: 8.5 - Sent sitt, snett avslut
Fjärren: 9 - DK sitt
Helheten: 9 - Piggt o glatt, något okoncentrerat
Summa: 92 poäng

Så efter jag tävlat så kände jag mig väldigt bitter får jag tyvärr erkänna =P Men när vi haft prisutdelning o jag kollade på poängen o vad som egentligen gick fel så kändes det bättre o nu känns det ännu bättre sen jag kollat på filmerna för det ser bra ut faktiskt. Helheten e jag väääldigt nöjd med! Det som e det viktigaste tycker jag faktiskt o sen hennes glada svans e också skoj o se! Här kommer filmerna!





Så nu har jag skrivit en lista på alla momenten i lk 2 på hur jag ska träna o vad som ska tränas extra mkt som ska slaviskt hållas nu när jag tränar!!! O sen e det bara att ta nya tag på de kommande tävlingarna :)
Tusen tack Karl för du kom dit där som stöd o även som filmare! Mkt snällt! :)


Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Vad synd! Å rutan som gått så bra innan! Jaja, det finns där, ni ska kanske vänja er vid momenten när det är tävling? Vi hejjar på er!

2010-10-31 @ 20:36:03
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Synd men ta det som en lärdom o du 9 på helheten e väl inte fy skam . Man ska inte bara se det som gick dåligt!

2010-10-31 @ 21:27:16
Postat av: annsofi

Men oj, svimma och tävla i 2:an! Här händer det saker. Först och främst får du ju vara rädd om dig, några svimningar vill vi inte veta av. Sen ett jättestort grattis till dagens bedrift, så illa var det faktiskt inte. Det såg jättefint ut på filmerna, snart har ni förstapriset i handen. Håller tummarna för att de sista går bra!

2010-10-31 @ 21:27:44
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/
Postat av: Karl

Jättekul att se er tävla!

Och vem kan tacka nej till ett sådant trevligt sällskap en hel förmiddag? =)

På söndag- då jäklar!!

2010-10-31 @ 23:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0