Tävling i Skurup =)

Jag har då aldrig varit med om en sån kaosartad tävling förut som den jag upplevde i dag nere i Skurup! För det första så efter gårdagens väder hade gjort det så blöt på apellplan o när så många tävlande ska klampra runt där ute så resulterar det i lera. Sen sköt de massa saker eller fyrverkerier, vet inte vad de sköt mend et smällde precis innan vi skulle in på platsliggningen. Osäker blev jag om jag skulle lägga eller inte, men vi gick in där o fick vår plats men hon var inte med mig o hon satt helt snett vänd mot bilen o jag kunde inte kommendera henne att ligga så jag gick ut därifrån - tätt efter mig kom en annan också som inte heller kunde. 2 andra hudnar reste sig. Så såg båda våra platsliggningar ut ungefär.
I lydnadsklass 1 var det värre. Då en flatte lekte livet ute på planen som avslutades i deras mkt inbjudande lilla sjö precis bakom o då var goldenhunden inte sen på att hänga med när de väl blivit kommendera att lägga hundarna. Golden tog sen en tur in o lekte m hunden på lk 3 banan o lite senare var där även 2 andra hundar från lk 1 som var o röjde inne på lk 3 planen. En efter en gick de ut från platsliggningen o snart var där bara 3 hundar kvar.
Men iaf. Jag hade såna problem att få Kimba till bilen! Som hon drog o skakade m svansen mellan benen - usch vad jag tyckte synd om henne. Behöver alltid hjälpa henne upp i bilen men i såna här situationer så ska det gå snabbt (vilket inte e min starka sida) så då hoppade hon upp själv o låg klistrad till sätena mot baksätet men där fick hon ligga.
Gick upp för o kolla på när Karl tävlade. Tyvärr hade han nollat platsen pga Bengt ställde sig o skällde (jag missade tyvärr den). Sen när de var inne på apellplanen så gick det lite bättre. Snea sitt på linförigheten la sig inte på läggandet. Inkallning blev lika bra som alltid o ställandet var där heller inget fel på. Apporteringen var fin, lika så hoppet, men tyvärr så räckte det inte till ett förstapris pga 0:orna men nästa gång så!!

 

Nu e Kimba iaf nuduschad! Luktar som en sommaräng gör hon o nu e hon såå mysig! Duschen var perfekt till att bada hundar i! Som belöning (förutom korvarna i duschen) så fick hon en grisfot som vi hade fått utav Karl. Den blev mer än uppskattad! Först förstod hon inte vad hon skulle göra med den men sen så! Bättre än julafton! Hälsar o tackar från Kimba o även för metallen som vi ska hårdträna på nu!



"Min nybadade söthjärta!"



"Poserar fint m sin grisfot!"



"Matte, sån har jag aldrig fått innan, ska jag verkligen äta den??!"



"Den var kanske rätt god ändå. Kan till o m hålla den m tassen!"



"Mmmmmums!"



"Deras fötter e ganska lika varandra xD haha. Kolla hennes öga!"


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så fin hon blev! Jadu villket kaos idag. Du gjorde alldeles rätt idag med att bryta.Hon blev ju verkligen störd. Det kommer alltid fler tävlingar!

2010-11-20 @ 16:18:25
Postat av: Anna o Pelle

Hej! Vad synd att det var sånt kaos!

Kan bara säga, en sån äckligt grisafot hade Pelle aldrig fått av mig. Bläääää! Hoppas den var tillagad, förr sa man att hundarna kunde få "falsk rabies" av okokt griskött (säger mamma). Vet inte om det är sant?!

2010-11-20 @ 16:46:42
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Töserna i Skurup

Jag cyklade precis förbi SBK när det smällde. Det lät faktiskt precis som gevärsskott. Vilken osis ni har! Bättre lycka nästa gång.

2010-11-20 @ 21:57:11
Postat av: Nathalie

Isch den såg inte smarrig ut precis men Kimba verkar alldeles förtjust ju haha.

2010-11-21 @ 11:08:33
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: Karl

Aujeszkys sjukdom (stavning?) eller Mad itch. Sverige är friförklarat, men man ska fundera på hur hälsosamt det är att köpa utländskt hundgodis.

På onsdag blir det platsliggning!!

2010-11-21 @ 17:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0