Lydnadstävling på klubben!

I går så var det tävling på klubben i lydnad. Jag kände mig bakis o gnällig (förlåt för det) bestämde mig för att inte tävla men att åka o titta på Karl som skulle debutera i ettan m Bengt. Men det blev iaf att jag ställde upp. Lite oturligt så tog jag startnummer 3 o Karl nummer 4 men jag hann precis tävla klart, slänga in hunden i bilen o springa fram till Ingrid som var på väg för att börja filma honom.

Min tävlingsinsats var okej med tanke på hur jag mådde, haha. På platsliggningen låg hundskrället helt perfekt ända fram tills vi blev ombedda att återgå till hundarna för när hon fick syn på mig blev hon så glad att hon reste sig o kom emot mig. Domaren kom fram o berättade att det var en 10 fram tills hon då reste sig o då blev det genast 0 - damn it! Sen när det var min tur så var det dags för fritt följ, det gick sådär i början, hon var inte riktigt med mig förräns på slutet, sen läggande under gång gick också bra. Inkallande m stå gick inte så bra utan hon tog för många steg. Rutan var PERFEKT! Apportering gick så där, haha. Glad att jag ens fick poäng på den =P Hoppet gick bra! o likaså fjärren. Men mest nöjd e jag så klart för helheten igen!!

Platsliggning: 0 - reser sig
Fritt följ: 7 - orolig pos, snusar, sakta sne sittningar
läggande: 8.5 - något sakta ner
Inkallning m stå: 0 - dk, många steg
Rutan: 10 - !!!!!!!! :D:D:D:D
Apportering: 7 - dk, tempo in
Hoppet: 9.5 - något sakta sitt
Fjärren: 8.5 något tröga förflyttningar, dk
Helhet: 10 - Bra samarbete!

Så de moment vi får poäng på är ju bra o jag e såå glad! =)  Här kommer min tävling!



Karl skulle debutera där med Bengt. Finns inte så mkt o säga mer en Wow vilken debut. Allt gick så klokrent - vilket team! Så himla skoj o se! Med 171 poäng o pallplats som 2a! Grattisgrattis! :) Här kommer hans film!


Kommentarer
Postat av: Karl

Pamela e bäst!

Ingen protest!

2010-11-09 @ 04:37:38
Postat av: Annsofi

Shit vad ni är duktiga bägge två!

2010-11-09 @ 08:31:43
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Håller med!!!

2010-11-09 @ 12:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0