Lite träning i dag!

I dag gick jag i skolan. Började min retorik kurs idag o jag gillar den redan! Skitskoj kommer det att bli.. Observera att jag tycker den ska bli skoj! Fasar inte för det som jag gjorde förr utan nu försöker jag ta vara på varje tillfälle jag får att prata inför folk! :)
Sen körde jag därifrån till Tingeling o jobbade 2 timmar o var hemma vid 12.30. Åkte direkt m mamma o morfar ner till Maxi i Trelleborg för att handla för att vara hemma igen för Anna skulle hämta mig 14. 20 minuter innan dvs 13.40 får jag ett sms... "Hrm, jag är lite tidig... Tog fel på tiden, men jag sitter här i bilen. Fniss..." Jo Fniss kan man verkligen säga.. Jösses, Anna var alltså 20 min för tidig så när vi kom hem, 10 min efter så snabbt hämta hund, leksaker lite godis o sen åka, men jag glömde tyvärr hennes täcke, men hon var inte så länge i bilen. o NU till träningen:

Vi kom till bruks o rastade hundarna och sen tränade vi lite var för sig och sen ville jag att Anna skulle kolla på vårt fria följ, vilket gick väldigt bra till slut! O jag kollade på när Anna körde rutan. Svårt det dära! Men även hon slutade när Pelle sprang fint in där!

Sen kom hennes projekt och vi var lite störiga o sen var jag o Kimba ännu störiga inne i valphagen. Där inne tränade jag på våra katastrofala positioner! Ett inlärningssätt som jag vetat om länge men aldrig använt mig av (ingen aning om varför) provade jag i dag med lyckat resultat! "Stolpen" kallas det för. Ska försöka förklara med bilder nedan!



"Handen ska vara en förlängning av en stolpe som sitter i marken. Hunden ska ha sin vänstra kind närmast handen och använda sina bakben för att komma in i rätt position!"



" Snurra in rumpan!"



"Så man sen sitter rakt!"



"Film 1. Det går okej, lite svårigheter men tänket e där!"



"Lite bättre!"



"Ett sätt som funkade väldigt bra för mig o Kimba. tog jag sen bort och varierade med och sen utan hand så fick jag större delen raka sittningar!"


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag tycker de ser bra ut, kul när man kommer på något som funkar. Träna på. kram

2010-01-14 @ 22:35:30
Postat av: Lord

Det ser galant ut! :) Du e så duktig! Och skojj att du ser fram emot din kurs, tycker det e kul :)

2010-01-15 @ 09:18:23
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0