Dagens träning!

I dag så gick jag upp i ottan för att vi skulle ses 8.30 vid järavallen! Hämtade Anna 7.30 sen begav vi oss dit m en vällastad bil. Vi kom först dit men så småningom började folket trilla in. Vi var i våra grupper och planerade vår saker som vi skulle testa i dag. Camilla o jag skulle lägga spår. Vi skulle prova på Kimba o även Blixten.

Först så hade jag Kimba ute o (vi hade lagt ut spåren sedan innan). Första spåret hade jag trampat upp en ruta som var ca 2 * 2 meter som vi ställde oss i o då skulle Kimba lukta sig runt i den o sen hitta var jag hade gått ut och följa spåret. Det gick så där. kimba vill ju helst använda sig utav synen och kopplar bara på näsan om man måste, o det måste vi ju m tiden o då gick det himla bra. Kimba är en hund som är ganska lätt att läsa när hon följer rätt spår.
Andra spåret var ett "Aha-spår". Då hade vi lagt ut de innan och så låg det framför oss så vi gick över det och skulle se fall hon upptäckte det men där hittade hon från början bara ett kaninhål som var mer intressant men efter en stund så ramlade poletten ner och det gick bra. Bus o lek o jag var lycklig.



"Bild på de olika spåren!"

Sen fick vi vara med på uppletande utav föremål. Anna hade visat ett sätt med Pelle så tänkte jag att då provade jag på ett annat sätt med Kimba. Medans jag gick o hämtade Fluff så vallade de av ett område och la 3 leksaker i rutan. Då skulle vi gå i serpentiner och när Kimba kände luftburen vittring på leksaken så skulle jag släppa henne dit. Men shit så svårt det var, Kimba hon hade näsan i marken o spårade på nåt sätt sig fram till 2 av leksakerna o den sista tyckte jag att hon höjd näsan lite iaf. Det var väldigt intressant men som sagt, Svårt!



"Stjärnan är då jag o Kimba, gick vi i serpentiner o skulle lukta kryssen/leksakerna!"

Sen fick jag använda Kimban på vindmarkeringen också. Verkligen jätteskoj att prova på en massa saker vi aldrig gjort innan!!! Det var väldigt intressant. För vid det trädet somd e sa att figgen skulle vara vid markerade Kimba inget alls o jag kände att jag behövde stöd av nån så Monica guida mig. Så mörkte jag att Kimba började dra ut mot ett annat träd men då hade hon få doft på en kaninhåla.
Figgen hade gömt sig bakom ett annat träd så vi gick tillbaka lite o när vi passerade rätt träd så gjorde Kimba en klockren vindmarkering o sen var det kalas ute hos figgen.



"Bakom trädet var figgen, vi är stjärnan igen och när hon fick markering m vinden gick vi ut....!"



"O hade kalas på skinkost hos figgen! MUMS tyckte Kimba <3!"
Vet inte om de gillat om jag lagt ut bilder på medhjälparna därav mina fina ringar!!

Så det har alltså varit en väldigt intensiv och lärorik dag! Verkligen skoj för mig o Kimba att prova på så här mycket. Kommer jag absolut att träna lite mer av!"


Kommentarer
Postat av: Anna och Pelle

Vilka fina ritningar du har gjort! Kurt Olsson hade varit grön av avund... =P

Ses ikväll!

2010-03-01 @ 16:25:08
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Camilla

Håller med Anna, fina teckningar! Jag tycker Kimba svarade fint både på spåren och på vindmarkeringen. Gud så hungrig man blir av alla härliga matbilder här på bloggen :-). Ses nästa vecka!

2010-03-02 @ 09:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0