Måndag o tisdag!

I går så jobbade jag både för och eftermiddag. Kom lite försent till agilityträningen tyvärr men så blir det ibland. I går var nämligen instruktörerna där igen, yihoo! Alltså de är vääldigt diktiga o inspirerande men hade jag vetat deras nivå o vad jag vet idag skulle jag inte anmält mig för min o Kimbas nivå o kunskap e på tok för låg för deras. Men den är väldigt individanpassat och de ger tips och kritik utifrån varje ekipage, vilket är super så fastän vi inte är på samma nivå så får vi ju ändå ut maximalt mkt ändå och vi kämpar på!
Andreas hade en bana som vi sprang där det var en del kniviga svängar, A-hindret o små andra fällor kändes det som men vi tog oss igenom den ganska bra kändes det som! Fick lite tips, provade igen o så klart gick det ännu bättre!
Hos Victoria så var det lite mer sån träning som jag känner att vi behöver massor utav! Framåt övningar o lite handling (vilket det var hos Andreas i allra högsta grad men på för hög nivå). Där fanns 3 stationer där vi skickade hunden på framåt o hunden hoppade/sprang in i tunnlar i lite olika kombinationer fram till en matskål. Nu har vi även ännu mer börjat på att få tajta svängar efter hindret, måste bara komma på 2 nya kommandon för de o börja befästa det.
Men vad härligt det är att träna inomhus! Vilken lycka - det skulle man haft tillgång till hemma för nu tränar man agility 1 ggr / vecka o det e på måndagskvällarna o då utvecklas man inte fullt så mkt som man hade kunnat =P

I dag har jag för övrigt varit o provjobbat på Sunset Boulevard som ligger i Danmark. Det gick bra o trevligt folk jobbade där också. Dock hade jag ganska mkt problem med danskan men det kommer väl så småningom =)
Nu ska jag ta min lilla Fluff på en promenad o sen får crosstrainern sig en omgång o sen ville Gisela spela tvspel, vilket jag inte säger nej till! :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kul att det gick bra i grannlandet! Förstår vad du menar med språket hi hi. Har samma problem!!!

2010-12-07 @ 19:20:34
URL: http://clematis.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0