Träning på klubben!

Efter en del klyddande så blev det att mamam följde m o träna idag på klubben! O det var himla tur för det gick jättebra! Cocos e en sån stjärn, så lättlärd o turbohund! Så först började vi m platsliggning o det gick väl okej. Skulle ligga i 3 minuter o jag körde växelvis synlig o dold omvartannat. När 2 minuter hade gått så reste Kimba sig o belönade sig själv. Var det en tillfällighet eller vet hon om att platsliggningen faktiskt bara ÄR 2 minuter lång?
Sen började mamma o träna! De påbörjade lite moment från lydnadsklass 1. Började m tandvisning o det blev Anna som kollade tänderna. Från början var Cocos jätteglad att Anna kom till de men det var inte lika skoj när Anna blev "tråkig" när Cocos rörde sig. Det tog 3 ggr sen satt hon snällt fint kvar vid sidan o precis när Anna skulle kolla på tänderna så reste hon sig upp men förblev lugn!



"Mamma o Cocos!"



"Piggelino o då blev Anna passiv!"



"Sen stod hon helt stilla!"

Sen tränade de inkallning, läggande under gång o apportering!



"Apportering!"

Sen var det Annas tur. De tränade rutan o det gick okej. Roligt att se att han förstår nu att det är nånstans vid konerna man ska vara. Men det e ju synd om våra hundar. De borde bli så förvirrade m allt vi håller på o träna m de. Först ska de springa ut o sen ska de stanna o de kan ju inte fatta alltför mycket :p Men Det gick bra iaf o sen gjorde de fjärren o det gick SUper!!!! De värmde även upp m lite fritt följ o det såg också bra ut!



"In i rutan o belöna!"

Sen var det min tur o jag började också m rutan o det går väl okej det också. Får stå närmre kom jag fram till, annars går det väl okej. Sen provade jag inkallning med ställande o det går också okej. Efter valpiskursen så tränade vi lite enskilt fast tillsammans vid varann uppe på backen o det gick bra. Klickade lite o ska få henne o backa rakt o sen tränade vi lite apportering också m framsteg! :)



"Våra hundar <3!"


Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Det var himla nyttigt att träna bredvid varandra! Japp, synd att valpkursen är slut men nu börjar ju nästa roliga, instruktörs utbildningen!!! =)

Tack snälla än en gång för påsen med foder/hundgodis, Pelle går och luktar på påsen för jämnan så det är nog gott...

2009-09-17 @ 08:42:15
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: mamma

Det var kul att vara med er i går och träna Cocos är nog duktigare än jag tror. Ska bara försöka att få henne att inte ha så bråttom. Finns kanske knep för det. Tack för hjälpen Pamela och Anna.

2009-09-17 @ 08:50:26
Postat av: Lord

Så kul o se att ni alla tränar så! :) Och att det går så bra för alla! :D Kimba e smart, men jag tror tyvärr det var ren tillfällighet att hon reste sig efter 2 min :P

2009-09-17 @ 11:19:51
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0