Sysselsättning =)

Nu sitter jag hemma hos Lord, han e på avskedsfest på DHL och efter det ska vi ev in o se "Flickan som lekte med elden". Snart ska jag skriva en textanalys på Tristan o Isolde.

Vill iaf skriva att igår så tömde jag Cocos analsäckarna. Hon slickade mycket så mamma ringde Lena o hon sa att jag skulle göra det, de har visat på Kimba för hon har ju haft problem m det men jag har aldrig "vågat" prova, men så igår prova jag på Cocos o det gick himla bra! Så stolt att jag klarade det! Känns skönt o kunna!

I dag var vi även på Hässleholms hundutställning =) Lite impulsivt men det var trevligt. Eva från Rave On var där så det var skoj o prata m henne. Cody var den enda briarden så hon blev BIR m hp. Grattis! Sen fanns där så många fina hundar så det är alltid skoj o kolla på! Sen e jag glad att jag kör snälla metoder på Kimba, så tråkigt att vara ute på såna ställen o se hur vissa folk beter sig mot sina hundar ;S

Fick frågan av Pelle om att göra en bloggkurs i hur man stretshar sin hund. Så det ska jag faktiskt göra! Det är jag faktiskt duktig med att göra på Kimba när vi varit aktiva eller tränat mycket eller gått långt :) Inte så himla svårt, men det kommer nu i veckan!

Har satt upp några mål m Kimbas o min träning/tävling! De är:

* Denna hösten ska jag anmäla till 4 rallytävlingar och jag siktar på att klara fortsättningen på första tävlingen o då går jag upp i avancerade klassen o sen e där ju 3 tävlingar kvar, hade varit skoj att klara rallyn! haha. Man måste sikta högt då kommer man åtminstone halvvägs!

* Sen tränar vi i lydnaden så vi har planer att debutera i Lydnasklass 2 till våren!

* Även har jag bestämt mig att träna in brukslydnaden till Apellklassen o starta en bruks tävling i spår såsmåningom, nästa år hade varit skoj till hösten kanske!

Stackars Kimba som har mig som matte!! Hon har det inte lätt m alla mina planer o saker! :D



"Jack White - Never Far Away!"
<3

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Sv: Jag har lyssnat på dem till och från under åren men de är inte största favoriterna men en del låtar gillar jag :-)

2009-09-26 @ 20:35:31
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Lord

Du ska vara stolt över det mesta för du e så duktig inom hundar! Tack för du kom hit :) Hoppas du klarar dina mål! :D

2009-09-27 @ 00:06:22
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: gila

Är så jag känner iaf. Jag skulle aldrig vilja ha en annan syster, finns ingen som är bättre än du! <3 Älskar dig!

2009-09-27 @ 01:03:12
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Anna o Pelle

Vad roligt att det kommer strechting film =)!!! Brukar ju massera Pelle lite till husbehov och han tycker det är såååå skönt! Vill testa mer sånt!

Nu har jag också anmält mig till skola, så här kan man ju inte gå hemma hela dagarna... hunden måste ju få vila! ;)

Ha det gott idag!

2009-09-28 @ 09:19:53
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: mamma

Tack för hjälpen med Cocos hon blev mycket bättre, helt otroligt vad du kan. Du är min private veterinär...Lycka till med alla dina ideér, man måste sikta högt och jag vet att du kan. Kram

2009-09-28 @ 12:46:56
Postat av: Anna o Pelle

Man har sökt till Malmö Högskola... Socionom. Har väl eg. ingen större lust att plugga men det är bara till att "just do it"! Yrket har många möjligheter! Sen ska jag ta en trisslott också...

2009-09-28 @ 12:59:57
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0