Hunddag!

Var på skolan lite kort i dag sen träffade jag Anna o Linda på klubben o tränade lite lydnad! Det var väldigt trevligt o skoj! Som vanligt! Sen gick vi in o fikade o pratade ännu mer! Jätteskoj!
Min träning m Kimba gick faktiskt väldigt bra.! Ska lära om positionen o fria följet för hon sätter sig snett - mycket snett o sen plogar hon. Antagligen för jag haft leksak i fel ficka.. Tradigt men sant! Ska ha leksak bredvid o inte på mig så får jag hoppas det går bättre! Hoppa över hindret gick väldigt bra, inga problem o hoppa ifrån mig. Inkallning m ställande gick väldigt bra det också faktiskt o Apportering gick också bra! Lite dåligt tempo men hon TAR den!! :D:D

Nu ikväll blev jag hämtad utav Anna för då skulle vi till klubben igen! Hon skulle på lydnadsträning o jag har agilityn! Det gick också väldigt bra! Kimba e så bäst (den bästaste briarden - Pelle den bästa labben Peter!!). Ska dock träna mer på bur träning så hon kan börja trivas i sin bur. Gick bra in i den 2 ggr sen ville hon inte mer o då ville jag inte tvinga in henne där så då fick hon vara i Annas bil där Kimba snodde ett tuggeben i låg o gnaga på. Självbelöning på hög nivå!

Nu ska jag o kolla på film innan jag ska sova! Tjingeling!! o god natt!

Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Tack för en jättetrevlig dag igår! Jag undrar jag om Kimba hade haft "nöd-ben" i sin bur kanske hon hade gått in i den sista gången också? =P

2009-09-30 @ 09:45:25
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: jenny

Det var ju en bra idé Anna, det där med benet!

2009-09-30 @ 16:13:03
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Lord

Så kul att ni börjat träna ordentligt på Ldnd 2 :) Och att apporteringen redan går så bra e ju kanon! :D

2009-10-02 @ 11:57:09
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0