Touch of Africa!

I går var vi i kyrkan o kollade o lyssnade på ett tema om var Touch of Africa. Det var ett projekt för att hjälpa barn nere i Africa till bättre liv. Där nere har 40% av befolkningen aids/hiv - nästan halva befolkningen! Hemskt! De pratade en del om livet där nere, vi fick sen en kort film där man fick följa en tjej som var 16 år. Hon bodde i en dalgång med sin 104 år gamla gammelmormor, hennes föräldrar var döda o hennes uppgift hade nu blivit att ta hand om sin 7 andra syskon, se till att allt funkade på deras ställe o att alla hjälptes åt. Även hade de 1½ timme enkel resa för att gå till skolan!!!
Det var väldigt intressant men så fruktansvärt hemskt o höra deras historier om hur det är där nere. Så alla pengarna gick till Star for life som hjälper till där nere i Africa.
Man kunde även köpa en bok om tjejens liv där hon berättar mer hur det är där nere, en skiva m de som sjöng o dansade igår + att man kunde fylla i en lapp för att bli stödförälder till ett barn i Africa så hon/han kunde gå i skolan.
Jag fyllade i en sån lapp så jag ska bli en sån stödförälder :)







Vilket tryck och stämning det var i kyrkan. Helt underbart!

Kommentarer
Postat av: emma

tror vi har sett denna koren med skolan, isafall var do jatte bra! Sa himla bra, jag borja till och med grata nar vi sag dem! Att man kan utastrala san gladje nar man kommer ifran ett rent helvete...

2009-10-08 @ 15:05:41
Postat av: Anna & Pelle

Träffade en tjej från afrika (minns inte vilket land) som också jobbade med hiv/aids, via mitt projekt. Mycket intressant!

Ett tips, kolla upp så att du kan stå bakom organisationen moraliskt. Vissa organisationer kräver motprestationer av de som de ska hjälpa.

Jag har massor av material kring hiv/aids genom mitt f.d. projekt om du vill veta mer!

2009-10-08 @ 17:36:58
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: gila

Jag blev nästan ledsen flera gånger. Jag tyckte verkligen att det var helt fantastiskt!! Jag önskar att jag hade mycket mycket mer pengar så jag skulle kunna åka ner och hjälpa dom. Skulle vilja göra så mycket men så är man inte mer än människa :(

2009-10-08 @ 20:16:12
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Lord

häftigt uppträdande, hemskt dom har det i Africa ja. Snällt av dig att bli stödförälder! :)

2009-10-09 @ 13:23:42
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Lookie

Hej på dig!

Så fin kör =) och verkligen ett fint ändamål oxå, men som Anna sa, kolla upp det för säkerhets skull, det finns såna onda människor som utnyttjar sådant här för att få folk att skänka pengar, sedan hamnar allt i deras egen ficka och inte ett öre till de som behöver...FY för såna!

Så god mat ni hade gjort på förra inlägget! Ni har alltid så mysigt i er familj, var glad för det Pamela! En familj är inte fy skam att ha, å att ha sån bra gemenskap är stor bonus!

Kul att det går bra på agilityn, nu när ni äntligen fått börja med det!

Ska du åxå hänga med till Teba nån dag nästa vecka? Kramar Lookie!

2009-10-09 @ 13:56:24
URL: http://lucaswilner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0