Lyckligast i världen??

I fredags var jag det iaf!!

Då var jag o tävlade i Helsingborg. Först körde jag o hämtade upp Anna o Pelle, men tyvärr så hade Pelle ont i sina tassar o haltade så de fick tyvärr avanmäla sig. Hoppas det löser sig snart..!
Vi kom upp där i bra tid o rastade hundarna o gick in o anmälde/avanmälde o sen var det lottdragning o jag fick nummer 5. Himla bra startnummer får jag säga! Jag kom m i första platsliggningen - vilket inte gick så bra. Hon la sig typ 1 sekund innan tävlingsledaren kommenderade att lägga ner hunden. Sen när vi gått i från de så låg hon lite o sen satte hon sig upp o var lite orolig, sen la hon sig fint igen men gnydde ganska mycket.. O jag som trodde vi börjat komma i från det problemmet men icke. Tandvisningen gick bra. Sen värmde jag upp bara lite lite innan jag skulle in så vi hade lite kontakt o sen körde vi på! Linförigheten har aldrig gått så bra! Läggande under gång gick väl okej - hon la sig iaf! Inkallningen var perfekt, lite sned sitt på ingången men petiteser. Ställande gick super. Apportering - ja vad ska jag säga!! Första gången på tävling hon nånsin tog den o då stod jag där m världens smajl i hela huvudet så tävlingsledaren kollade skumt på mig o då berättade jag att det var första ggr på tävling. Hoppet gick kanon!

Platsliggningen: 0
Tandvisningen: 10
Linförigheten: 7,5
Läggande under gång: 7
Inkallning: 9,5
Ställande under gång: 9
Apportering: 9
Hoppet: 9
Helhetsintryck: 10

Det slutade på 147 poäng o en pallplats nr 3! Jag var lycklig!!



"Emma m Elsa - Kimbas halvsyster på 1:a plats o jag på 3:e plats - LYCKLIG"



"Hihi, jag o mitt pris!"

Sen på vägen hem hade jag lite bråttom för hemma satt mamma o pappa i bilen o väntade för vi skulle upp till Västerås m Cocos på valpträff o då hade vi sån otur att avgasröret på min bil gick av, så vi fick svänga av vid centersyd o efter ett tag o klyddande så tog vi av det så vi kunde fortsätta hemåt.



"Jag var inte alls glad - nu låter bilen som en raggarbil!"

Kommentarer
Postat av: Anna O Pelle

Det var så himla roligt för er! Ser framemot att ni går ännu bättre i Svalöv nästa helg!

Själv är jag inte så glad, men men, det löser sig väl. Pelle kommer inte till dagis på ett par dagar, har pratat med Anett. Ha det så gott, och njuuuuut av att det gick så bra för er! Kramen

2009-05-03 @ 19:25:45
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: jenny

Grattis grattis grattis!!! Woooow Woooooow! Jag unnar dig verkligen detta, som du kämpar med din Kimba! Man blir så peppad när det går bra för både sina vänner och sig själv!



Ha det bäst å ge kimban nått gott... men det har du väl redan gjort!

Kram

2009-05-03 @ 22:55:02
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Lord

Stort stort grattis :D:D du förtjänade det verkligen!! :D:D O gud vad du e söt på bilderna när du ler :D<3

2009-05-03 @ 23:21:20
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Linda och Cookie

Grattis grattis! Sååå välförtjänt! Äntligen lossnade det mesta, synd på platsliggningen men den har hon ju fixat förr så det e bara å träna lite mer på den till nästa tävling. Hade ni satt den hade ni haft 187 poäng! Jisses! Så roligt för er att det gick så bra! Kraaaam

2009-05-04 @ 12:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0