torsdag!

i dag har det varit en tråkig hunddag. Jag eller vi här hemma har bara städat hela långa dagen =P Så nu vid kvällen runt 18 gick jag ut lite m Kimba o passade på o kamma henne vid trädet, få bort hennes underull o lite tovor =) nu blev hon fin :) o hon går så fint i koppel nu också.. Det går bättre o bättre!! Vi kämpar på!

Sen kom vi in i trädgården igen o då började jag träna in rutan. Har tränat den innan men inte gillat någon inlärningssätt hittentills så nu tar vi den lång vägen (för dte lär ändå ta ett tag innan vi ska tävla en tävling m rutan i) o klickar in momentet. Sen avslutade jag m lite linförighet där det ända jag brydde mig om var att INTE gå o kolla på henne! O det gick skitbra o även läggande går super, ställandet e väl okej =P o även apporteringen tränade jag m att presentera apporten klicka när jag inte säger nåt o ta bort den o sen kommendera apport då hon tar den direkt! :D Älskar o träna hund, vill skaffa en till för o kunna träna de saker som jag inte kommer kunna träna m Kimba. Had ejag bara haft pengar skulle jag skaffat en liten schapendoes :) men det kommer!

Jag är iaf väldigt nöjd m dagens träning!



"Kimba hår!"



"Hoppas våren e här för o stanna, kvällarna e så mysiga :)!"



"Rutan!"

Kommentarer
Postat av: Lord

låter som en kul avslutning på kvällen :) Jättefin bild i mitten :D

2009-03-20 @ 10:38:04
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0