Rehab nr. 2

I dag var jag på djursjukhuset för rehab för andra gången. Det gick bra. Kimba var så duktig så! Visste vad hon skulle göra o gick snällt upp på treadmillet men hon tycker dock inte om det så mycket men hon var så snäll =) Sen gick vi in o hon strechade henne lite, sen var vi klara. Pratade lite mer om hennes framtid, vi ska se hur det går nu med stärka hennes muskler annars e det operation som gäller o då kommer hon kunna leva ett vanligt liv FAST av de som opererar sina hundar för korsbandsskador är det ca 1/3 som får problem med andra korsbandet... bara mass klydd hela tiden. Men bara Kimba blir bra så hon får ett lyckligt hundliv så e jag nöjd, det är absolut det viktigaste. Hon måste få vara lös o busa lite.

Sen kom jag hem, hann knappt hem för sen skulle vi o träna. Börjar märka resultat nu. Kör lite styrka men mest kondition o det är så skönt! Man känner sig så flitig o nyttig, dock bara tills efter träningen då vi åker hem o fikar xD haha.

Sen gick vi en promenad i byn m hundarna, mamma var med m Cocos o så gick jag ner till en gräsplätt o tränade o sen mötte mamma upp mig där när de gått klart sin runda. Då hände en skoj sak.! Jag tränade på positioner o läggande o ställande lite o helt plötsligt på lekplatsen kom där ett par gåendes o hade varsitt STORT smajl i hela huvudet o utbrast: "Åhh så duktig hon är, ja ni e så duktiga. Tänk att man kan få en hund till att göra sånt, o så fint." mm mm. O då blev man ju lite stolt som matte där haha!! :D

Har precis kommit hem från valpbruks. De hade en återträff. Av kanske 16 hundar som gick kursen kom 4.. Lite tråkigt men desto mer tid o träning till de andra! Det var skoj iaf!

En massa text. Hoppas ni orkar läsa!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Du får förresten spela Amy Winehouse för Kimba! "They´re trying to make me go to rehab, and I said no,no,no"...(eftersom hon inte gillar det så mycket menar jag)... (ja, JAG tyckte det var kul iallafall...).

Klart man orkar läsa! =)

2009-03-26 @ 14:25:10
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

Kimba e så duktig, hoppas bara det blir bra ^^ Kul det m tanterna, alltid skojj när folk kommenterar så :)

2009-03-26 @ 14:41:31
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0