Lydnadstävling!

Idag körde vi ner till årets första lydnadstävling. Vi var 4 som anmälde oss, jag, Anna, Camilla o Malin, men tyvärr hamnade Malin i grupp A o vi andra i grupp B. Men vi körde ner så vi var framme vid 8,45 så vi han se första starten o sen gick Malin ut som nummer 3. Det gick himla bra för de. Momenten sitter skitbra! Så skoj o se, nu ska Malin bara ut o tävla en massa så hennes tävlingsnerver försvinner!

Sen var dte en dryg väntan, men där var en massa fina hundar (läs: briarder) så man hade o göra! Dessutom var Karryn där, min uppfödare så hade hon m sig Chanel, Kimbas syster. Så då fick jag se henne, det var skoj. Hon var fin!
Sen var det dags för oss att dra startnummrena o Anna fick nr 16, jag nr 17 o Camilla fick nr 18. Så det var bra! Dags för platsliggning o tandvisning! Jag fick 10:a på båda o sen var jag glaaad! :D

Sen satte Kimba i bilen o en stund innan togs hon ut o värmdes upp o hon hade fin kontakt o la sig bra o allt gick super. När jag kom in på banan visste hon inte att jag gick där inne m henne. På linförigheten nosade hon konstant. Lite trist faktiskt. På läggandet la hon sig inte. Inkallningen gick super! Ställande också! Apporten tycktes inte om i dag o hoppet avstod jag. Helhetsintrycket 10. Glad åt det iaf! Så mina poäng slutade på 129, bättre än jag nånsin haft. Så de momenten jag väl fick poäng på så var poängen bra! Kan inte klaga på min lilla fluffhund <3 Hon e den absolut bästa!

Anna däremot slog på stort! Hon hamnade på 3 plats m braiga 177 poäng! Camilla hamnade m 1:a pris på delad 8:onde plats! Inte illa det heller. Jag o Kimba fick däremot nöja oss m 3:e pris för denna gången! Men nästa gång, då får alla akta sig för oss! haha!



"Kenny tävlade klass 2 m Fancy!"



"Anna o Pelle vilade sig i form.. Kanske är nåt att prova nästa ggr!"



"Han vilade så got i mattes armveck!"



"Mamma hade m Cocos för miljöträning. GIck skitbra!!!!"



"Malin o Guinness!"



"Jenny o Johanna. Så snällt att ni kom ner!!!" :)



"Linda o lille Lucas, kom också som publik.!"



"Malin o Guinness igen!"



"Förbereder inför platsliggning!"



"Kimba till o m ligger o posar framför kameran på platsliggningen!"



"Anna o Pelle!"



"Hoppla!"



"Jag o Kimba under vår katastrofala linförighet!"



"Efter linförgheten fick vi sån kontakt!!! Här precis innan läggande under gång!"



"Här e hon på väg ner men nåt hindrar henne?!"



"Brabra inkallning!"



"Camilla o Nouchi under linförigheten!"



"Hopp över hinder m Nouchi!"



"Sötisbriardis!"

Kommentarer
Postat av: Lord

Fina bilder o kul att det gick så pass bra ändå! :D Superduktigt av er! :D Nästa gång tar hon o lägger sig o biter tag i apporten m ^^

2009-03-30 @ 00:16:05
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Linda och Cookie

Ja tänk Pamela, trots att du avstod hoppet och nollade två moment fick du bättre än du nånsin haft, det betyder ju att det andra gick skitbra =). Tänk vilka poäng du kommer få nästa gång då allt sitter! Du å Kimba e bäst! Kram!

2009-03-30 @ 09:04:09
URL: http://lucaswilner.blogspot.com
Postat av: Anna & Pelle

Ja, du! Det komemr bara säga swooch så har du första priset i hamn! Så bra jobbat Pamela!!! Var ska vi tävla nästa gång?

Apropå earth hour, jag tror vi var 5 hus i hela vingelsta som släckte ner (fast vissa fuskade och hade tv´n igång, såg det nog!). Vi passade på att gå ut med Pelle. Så mysigt ni hade det!

2009-03-30 @ 09:26:07
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: jenny

Hej!!!! det var jättekul att komma och kolla på er! Jag håller med alla de andra, du och kimba var jätteduktiga och nu vet du ju vilka moment du måste köra lite mer på! Som jag skrev i Annas blogg så hoppas jag att ni förstod att det var p g a Zorro som vi inte satt med er. Jag ville absolut inte att han skulle störa nån på tävlingsbanan eller stressa upp sig på sin miljöträning! Han skötte sig faktiskt jättebra, men så åt han också typ 4.5 dl torrfoder hehe! Ingen kvällsmat där inte... Men du... vilken hemsk bild på mig & Johanna, man får inte publicera bilder på folk som sitter och frossar och ser helt bengaloo ut : D Jag kommer hämnas ; )

Kram på dig å Kimba!

2009-03-30 @ 22:11:02
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0