Glad eller lessen?!

Nu har jag precis kommit hem från Malmö Djursjukhus. Vi ringde dit i går och ville prata med en ortoped elller en sån som kan mycket o lite till om korsbandsskador. Vi fick en tid i dag 8.30 till han som gör alla Malmös djursjukhus operationer i korsbanden o benen. Kändes skönt att få prata med en som riktigt vet.
Han kollade när jag gick o småsprang m henne o han såg ingen hälta. Han kände o klämde i henne o hon visade ömhet i båda benen. Sen gav han henne lugnande så han kunde känna ordentligt o då kom hon bara till att reagera där hon visade smärta. Vilket hon gjorde i höger bak o det var ganska mycket hon visade. Men hon visade inget i vänster så det kan ha varit för hon har belastat det benet.
Så han kände o klämde o kollade så höfterna var bra, vilket de var o vi diskuterade fram o tillbaka o kom fram till att röntga henne IGEN. Eftersom han inte kände något glapp i korsbandet o har korsbandet blivit uttänjt kan det inte gå tillbaka så han trodde inte det var en korsbandsskada.
Vi röntgade henne o det såg bra ut o hade det varit fel på korsbandet så skulle det varit svullet på röntgen men han såg inget + att hon inte markerade ömhet o korsbandet utan o knäleden.
Så nu har han tagit vätska ur knäleden som jag får reda på antingen i dag eller i morgon om där möjligt kan vara en inflamation i knäleden vilket han trodde det var. Så nu ska hon ta det lugnt i 10-12 dagar sen kunde jag börja ha henne lite lös!!!
Så det jag trodde ha varit o fått diagnostiserat till mig, en korsbandskada. Är antagligen en knäledsinflamation. Så om jag sökt dit direkt hade Kimba kanske varit frisk för 3 månader sen!?

Så nu vet jag inte.. Är så glad för det inte var nåt "Farligt". Hon har nu blivit behandlad m Kortison i knäleden lokalt. O snart kunde vi utöka promenaderna o lite lös.. Givetvis e det inte 100% säkert än, men efter de 10-12 dagarna ska hon få röra sig mer o blir hon halt igen så får vi utreda mer om det då. Men detta känns skönt!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Men va roligt!!! Vad skönt om det verkligen inte är en korsbandsskada!!!

Fast tråkigt att rätt diagnos inte ställdes förrän nu. Men, ändå! Saker ser ju ljusare ut. Vad säger man? Grattis?! =)

2009-03-31 @ 15:21:11
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Linda och Cookie

Men vad skönt! Hoppas det blir slut på allt elände med Kimba nu. Som Anna sa, tråkigt med feldiagnos det kostar ju både tid och pengar men hoppas det nu fått sin lösning. Kram på er!

2009-03-31 @ 15:46:45
URL: http://lucaswilner.blogspot.com
Postat av: Lord

Så skönt att det verkligen bara var ngt helt annat som går så bra o läka :) Får bara verkligen hoppas att han ringer o säger att proverna visar inflammation! :D

2009-03-31 @ 20:20:26
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0