Veterinärsbesök... + rehab!

I dag åkte jag o mamma till veterinären m Kimba. Hon har fortfarande problem m magen/halsen. Äter gräs, kräker, äter inte sin mat o när hon väl äter den är hon jättegalen i mat. Har sökt för det innan o då tog det bakt prov på tonsillerna o de var bra så nu har det inte blivit bättre så åkte jag till malmö djursjukhus. Där trivs jag allra bäst. Trevlig personal o verkar väldigt kunniga!
Hon, veterinären kom in o pratade m oss om vad o hur det var, (jag hade tillomed spelat in hennes ljud från magen idag för o kunna spela upp för henne). Sen pratade vi där o hon trodde det var gallkräkningar, dvs hon kräker när hon är tom i sin mage, vilket lät väldigt vettigt. Men för säkerhets skull röntgade vi buken och tog ett blodprov. Plåtarna såg bra ut o där syntes inget o hon ringde igen nu på eftermiddagen o sa att värdena på lever, njurar, bukspottskörtlen var bra! Det var skönt!
Så inne i undersökningsrummet när veterinären kände o klämde på henne frågade hon mig om jag såg någon reaktion på henne, för hon tyckte Kimba var så Himla snäll så hon kunde inte se fall hon reagerade eller inte. Men hon var väldigt gasig i magen så nu har vi fått nån medicin som tar bort lite magsyror o gaserna o sen ska hon få mat 3 ggr om dagen i stället så ska det nog också bli bra :)
 Vi var hos veterinären 9,45... 10,20 hade jag en tid på rehaben, så det var bara att bege sig ner där direkt. Hon fick inget lugnande när vi röntgade så hon var INTE groggy!!
Rehaben gick väldigt bra. Kimba börjar bli van o vet alla rutiner. Går snällt upp i treadmillet direkt o när vi e klara går hon till duschen så vi kan spola av henne. Efter Gåbandet så ska hon strechas o hon har såna problem o lägga sig på sidan men i dag gick det skitbra, nästan automatiskt o hon riktigt NJÖT när hon blev strechad. Sen vände vi snällt på henne o Marie, sjukgymnasten fick ensam ner henne på sidan(!) då var jag lycklig. Är så stolt över min Kimba.

Nu ska vi snart köra till Minnesberg o söka lite. Ska bli sååå spännande!




"Amy Winehouse - Rehab, den Anna tjatar om. Nu har har jag äntligen lyssnat på den! haha!"

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Så himla bra låt, synd bara att bruden inte kan låta bli knarket...

Hoppas att Kimbas mage slutar låta och blir bra! Hon är duktig Kimba som låter sig bli klämd på, lagd på sidan och trampa i vatten.

Hoppas ni haft kul i Minnesberg!

2009-06-30 @ 21:45:56
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

Kul att det går så bra :D Och att alla värden var bra :) Låten var ju dock inte så bra :P

2009-07-01 @ 01:15:12
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0