Taggad?? - Nä inte aaalls!

Har precis varit på klubben o tränat lite! Platsliggningen går väl sådär som vanligt, Stackars lilla Kimba e inte alls säker där långt i från sin mamma. Tulle Kimba..
Sen tränade jag o Anna. Jag började. Jag började med Linförighet o det gick faktiskt väldigt bra! Fruktansvärt nöjd med det! Har tränat en del positioner hemma nu ett tag o det har verkligen gett resultat!! Hon har bra kontakt o hon sätter sig OFTAST när jag gör halt!! Yeeehooo jag e glad!!
Sen tog jag läggande under gång o det har vi också tränat hemma. Hon lägger sig inte direkt utan hon tog nåt steg men hon la sig = jag är ännu gladare.
Sen tog jag lite apportering o hon tar den faktiskt nästan m glädje nu bara nackdelen e att hon tar den för tidigt innan jag hunnit säga apport, men det ska vi träna på.
Sen avslutade jag m en inkallning o det gick super bra!!

Hon var så fruktansvärt taggad o busig. Hon var glad o lycklig innan med lång päls men hon blir en annan gladare o tokigare hund som nakenbriard, såna ska jag bannemig börja avla på!

Det gick även väldigt bra för Anna o Pelle. Pelle var också väldigt taggad, nästan för taggad i början, men hellre det!

Nu ska jag lägga mig o läsa en jääätterolig bok om hundens mentalitet.. Sånt är intressant men den boken e seg!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Ni var så duktiga igår! Roligt att se Kimba så busig...

Tänkte att jag ska sympati-läsa den tråkiga boken med dig, måste ju läsa den i vilket fall som helst förr eller senare.

2009-06-03 @ 07:59:35
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

Kul att det går så bra :D

2009-06-03 @ 19:56:25
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0