R.I.P...



"Nellie i somras när vi hämtade Cocos!"

Var precis inne o läste på Veronicas blogg. Cocos mamma Nellie har tyvärr fått lämna jorden till himmelen efter hon fått borrelia. Hennes njurar blev skadade och hennes buk blev fylld med vätska och hon fick ett kraftigt högt blodtryck. Hon blev 4 år o 2 månader. Livet är fruktansvärt orättvist! Tänker på er!










Nu har jag varit inne o beställt varsitt bärnstenshaldband till våra hundar. Ska prova det, har bara hört positivt om det. Man kan bada med det, det tar det ingen skada på mer än att pälsen blir inte statisk laddad när den är blöt men när pälsen är torr fungerar det som innan igen. Beställt härifrån: http://www.elvingsson.com/index.php

Kommentarer
Postat av: Anna O Pelle

Usch vad tråkigt...

2009-06-14 @ 20:17:42
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

trist o höra... Fästingar e jävliga

2009-06-15 @ 11:59:36
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fy så trist...dessa fästingar....de fyller ingen funktion här i världen. Igår kröp en omkring på Lucas huvud så jag hann plocka bort den innan den satt sig.

Bäst i väst anmäler du på briardklubbens hemsida, men det har inte kommit ut än. Gå in på "kalender" tror jag det heter och så tittar du på september månad. Men jag tror det kommer ut på första sidan när det är dags.

Kram!

2009-06-15 @ 13:06:27
Postat av: Camilla

Åh vad sorligt...:( Känner verkligen med hennes ägare :( Min egen lufsa fick ju erhlichia, och hon insjuknade blixtsnabbt (över natten) med hög feber och total orkeslöshet och ont i lederna. Om någon av era hundar helt plötsligt blir extremt trött efter en helt vanlig promenad/får "träningsvärk" eller verkar stel i lederna + feber så åk direkt till närmaste veterinär så att de kan ta blodprov och i så fall börja ge antibiotika med detsamma. Fästingar är riktigt otäcka djur och man ska verkligen passa sig för dem och deras sjukdom. Ibland undrar man varför de finns, som Linda skrev, de fyller ju ingen funktion.



Om du och Malin fortfarande tänker anmäla er till tävlingen i slutet på juli så kommer jag och Nouchi gärna med på den, hade varit så kul att försöka fixa ett nytt förstapris :) Har ni tänkt träna snart så får ni gärna smsa mig, det var så längesen vi tränade ihop och både Nouchi och jag saknar det :) Kram!

2009-06-15 @ 21:48:49
URL: http://nouchi.blogg.se/
Postat av: Elin

usch.. Vår hund dog också av fästing.. erhlichia.. Så hemsk..

2009-06-24 @ 15:33:08
URL: http://otroligtnog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0