Foto!

Midsommaraftonsmorgon gick jag o Gisela upp kl 4 för att köra på älgjakt!



"Vi hittade en trana vid en sjö :)!"



"Vi hade även sån tur att vi fick se ÄLG!! :D!"

Men det var faktiskt väldigt läskigt. Vi hade nästan ingen bensin på bilen o vi skulle tanka innan men då fanns där inte en sån automat som tog emot sedlar o eftersom vi inte skulle köra så långt så räckte det. Så vi körde mot där vi blivit rekommenderade o köra som där brukar finnas älg. O vi körde o körde, längre o längre in i skogen till ingenstans. Så fanns där sjöar m jämna mellanrum o då började man ju tänka på skräckfilmer man sett. Jag satt där o tänkte på Eden Lake o Gisela tänkte på Wrong Turn. Eden Lake e den värsta o råaste filmen jag sett Usch. Jag tycker inte om såna filmer.
Men så vid ena sjön vi körde förbi stod där en bil nerkörd på grusvägen m tänningen på... Vad gjorde han där mitt ute på tidig morgon ute i ingenstans? Sen när vi kört hur länge som helst började vi starkt fundera på o svänga o vi hann nästan bara tänka tanken så kom älgarna gåendes. Efter det vände vi!
När vi körde tillbaka så bara 1 min innan vi vände så stod där en annan bil som INTE hade stått där när vi körde förbi kasnke 2 min sen + att där satt en man i.. O då körde vi ganska fort tillbaka men bilen följde inte efter som tur var. Fast den första bilen vid sjön stod kvar på samma ställe som innan m tänningen på fortfarande.. Undrar vad han gjorde där..

Ajja vi kom hem glada för vi sett älg o lite rädda för man sett för många skräckisar så man skrämmer upp sig själv haha.


Kommentarer
Postat av: gila

Kanske tur iaf att jag ej sett Eden Lake för då hade jag nog dött. Jag var faktiskt så rädd vissa stunder så jag kände för å blunda och låtsas jag var någonannanstans. Men WOHOOO vi fick ju se älg och de är ju värt allt! (eh typ.. nästan..)

2009-06-22 @ 23:06:05
URL: http://levdindrom.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Hahaha, kille i diket kanske rattfull? Å den andra kanske nattarbetare som var trött? Men det är så lätt att skrämma upp sig själv... Hade ett par kompisar som tältade och det prasslade i buskarna och de låg i tältet och trodde de skulle bli mördade men det visade sig på morgonen att det var kossor som prasslade... Hihihihi!

2009-06-23 @ 07:57:14
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

kul att ni fick sett både Trana och Älg! :D Det var det väl värt för att bli lite skrämd ^^

2009-06-23 @ 14:47:19
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0