Träningsdags igen!

Nu i eftermiddags/kväll träffades jag o Anna o tränade lite =) Annas mamma var även där för o miljöträna Curry, hennes lilla valp :) Lite osäker i början men sen ville hon sitta i knä hela tiden :) en helt underbar hund! Det e faktiskt något Väldigt speciellt m de bruna labbarna faktiskt. Var väl inte så glad i labbe förut men sen har man träffat Pelle o sen fler av deras bruna labbar o de e himla charmiga o goa!!

O jag har nog aldrig sett Pelle så glad o hyper som han var i dag! Så skoj, tyckte jag som kolla på iaf! Det gick iaf väldigt bra för de, förutom ställande. Pelle var lite för glad för o stå men å andra sidan gjorde han ett perfekt läggande!

O Kimba.. vad ska jag skriva?! Det mesta gick bra, jag får lägga om min apporteringsmetod lite. Funkar inte så som jag håller på. Har planer på att strunta i o hålla den o bara låta henne ta den från marken o börja därifrån o sen sakta ge henne den. O sen nu kan vi apportera hemma bra, nu får jag flytta mig ut i vår trädgård. Det går nämligen inte så bra på bruks o bygga upp det den vägen. Men vi ska hålla den!
O jag försökte ju leka m min jätteroliga boll i snöre m henne men det ville hon inte så var Anna snäll o lånade ut Pelles boll - pipeboll o DEN var ju skoj! Sån måste jag köpa några stycken! Den var det roligaste hon nånsin lek med! Som hon höll på min lilla Plutt! Så när jag fått reda på var Anna köpt Pelles så ska Kimba också få en eller två så jag har i förråd! Hon blev så taggad efter hon pipet m den! Så skoj!



"Idag fick jag post. Det var från Canis. Jag har kommit upp 1 nivå högre på poängjakten på sidan så idag fick jag en klicker!! Yeah!"



"De hade bundit igen grinden?! Så Anna klättrade över. Väldigt smidigt HAHA!"



"Pelle apportera!"

Kommentarer
Postat av: jenny

Vad roligt att det gick bra på träningen!!!!! Jag och Johanna tränade också idag på klubben... men vi måste kommit efter er.... som det kan bli! Vi träffade några andra som tränade idag som ville träna platsliggning, så det var bra för det är mycket svårare med flera hundar. Förstår att du avvaktar lite med vallningen, risk att hon drar upp skadan annars ju. Ser fram mot söndag, jag ringer innan så kan du ge vägbeskrivningen igen... är lite senil, har redan glömt vägen du beskrev! Kram

2009-01-27 @ 22:14:34
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: jenny

Hej igen!

Har du tid och lust skulle du och jag (Johanna jobbar) kunna ses i t ex Törringelund imorgon vid lunch (12) och lägga spår. Jag har ju semester : )

2009-01-27 @ 22:50:54
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: jenny

Jepp 10 går bra, men då ses vi på parkeringen i törringe då! Jag kan ta med klädnypor, men jag har inga vimplar..

Spåret skall ju ligga i typ 45 min innan man tar det så då kan vi ju antigen gå en runda med hundarna eller träna lite på parkeringen...

Ses imorn, Kul!

2009-01-27 @ 23:04:47
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Lord

Kul det lät! Syn att du inte fottade den lilla valpen!

2009-01-27 @ 23:08:47
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Tack Kimba och Pamela för att ni ställde upp för Curry/Gurkan. Curry var jättetrött när vi kom hem så efter maten såg jag henne inte i vaket tillstånd. Vi ses på söndag.

2009-01-28 @ 09:42:09
Postat av: Anna & Pelle

Hahaha, ja, det ser ju lika smidigt ut som jag kände mig när jag "flög" över grinden. Dumma människor som binder fast den.

Tack för igår, det var jättekul =)!

Ha det så gott, vi ses på söndag! =)

2009-01-28 @ 10:11:07
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: gisela

Vilket sött namn Curry var :) Cocos och Curry, haha :) Men bild hade ju vart kul!! pik

2009-01-28 @ 16:08:40
URL: http://levdindrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0