Mysrunda i skogen!

Shit vad Kimba tyckte det var skönt.. Att gå nån annanstans än bara puckorunder upp till "trädet" o vända. Det var skoj o se men vi fick hålla henne så lugn det nu gick :)
Jag la ett litet spår till henne! Hon har tappat suget på spår tyvärr så nu har jag inte spårat på ett tag så jag la ett kort spår ca 20-30 meter + att jag la 2 st apportpinnar i spåret bara för att försöka få upp hennes motivation. Nu förtiden älskar hon de små apportpinnarna så då tänkte jag att jag la de i spåret kanske hennes intresse kom tillbaka. Hon hittade den ena galant o gav den till mig, sen fortsatte vi i spåret o sen stod hon över den 2 pinnen o luktade runt men hittade inte den så då fortsatte hon. Som slut hade jag en burkmat till hund. Något som hon älskar, åter igen för att försöka få upp hennes motivation o intresse. Det gick faktiskt bra :)



"Mamma :)!"



"Gisela, pappa o Nicklas!"



"Hopplahopp på Cocos!"



"vi hade tagit m varm oboy o kaka så då fikade vi lite!"



"Mamma, Cocos o Kimba!"



"Cocosen o mamma!"



"Jag fixar till oss innan vi skulle börja gå spåret!"



"Försöker visa henne spårstarten men hon var såå ivrig!"



"Första pinnen upphittad!"



"Slutet funnet!"



"Mysstund vid slutet!"



"Hon var så duktig min lilla Plutt!"



"Cocos!"

Kommentarer
Postat av: Tuula

Så mysigt ni ser ut att ha det. Träna och busa sen sitta i skogen och fika dessutom kunna sitta på backen!!!

Här har vi massor med snö och det känns som att det är jätte långt tills vi kan ut i skogen och fika.

Blir lite avis "hihi" kram Tuula

2009-01-25 @ 16:33:57
Postat av: jenny

den 7/2 är det öppen vallträning hos Lottie. Kostar 200 kr. Hör av dig om du vill komma med!

2009-01-25 @ 22:30:58
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: mamma

Det var en riktig mysrunda i skogen.

Kul att alla ville följa med.

2009-01-26 @ 08:31:47
Postat av: Lord

sånna fina bilder, var det m din system? Annars e jag imponerad över era kompakta! :D Sista bilden på dig o Kimba och sista på Cocos e helt suveräna!

2009-01-26 @ 09:06:50
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0