Lille Fluffs <3

Tog några bilder på våran "promenad". Ville visa er mitt eller ja, Kimbas halsband på!



"Först en bild på min finis... Hoppas hon blir bra i sitt ben snart..!!!"



"Fick inte m hela när jag ville ha delar av hennes huvud m, men jag gillar det mer o mer hela tiden!"

Veterinären ringde innan o frågade hur det var m Kimbas ben. Så berättade jag att jag sett henne halt 2 ggr men annars e det ju "bra" eftersom hon går på smärtstillande. Men att jag vet ju inte hur det egentligen e när jag nu på söndag ska sluta m de. Om hon börjar halta (ska ju givetvis ta det lugnt efter när hon slutat m tabletterna) ska jag ringa veterinären igen o då skulle ev en ortoped kolla på henne.. Håller tummarna för hon ska vara bra :)

Kommentarer
Postat av: Lord

Fina bilder och halsband :) Hoppas verkligen hon blir frisk snart :)

2009-01-02 @ 18:51:23
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej igen!

Så kul...ser verkligen fram mot rally, zorro tycker det är kul! Du behöver verkligen inte oroa dig, det är skillnad på att ha tränat och att vara bra på det ; ) och du har ju för den sakens skull ju gått en instruktörsutb. Så det kommer bli jättebra!

VP är vallhundsprov. I det ingår, om jag minns rätt: ett hämt av fåren på ca 200 m håll d v s att du skickar iväg din hund för att ensam hämta flocken, sen skall hunden driva fåren i rak linje ner till dig, för att sedan runda dig, och sen driva dem genom 2 olika grindar, och mellan dessa grindar föra fåren på en rak linje med 90 graders svängar, sen skall hunden ta in fåren i en fålla och sen ta ut dem lugnt därifrån, eventuellt ingår det att dela flocken också...men det är jag lite osäker på... Just nu tränar jag på hämt som är ca 50 meter, driva är han rätt så duktig på, fålla och delning har vi inte ens börjar träna! Så som sagt...vi får se var vi landar...

Ha det fint å kram på dig!

2009-01-02 @ 19:57:24
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Gila

Jag fick den av dig när du kom hem ifrån Irland :)

2009-01-03 @ 18:42:25
URL: http://glorytogila.blogg.se/
Postat av: jenny

Hmmm ser att jag publicerats X 2 innan... inte meningen ; )

Ja det var härligt att se Zorros ögon fastnaglade på mig steg efter steg, trodde knappt det sant! : D

Om allt går som planerat åker jag och Johanna med Zorro och Kia till skottland i augusti. Skall rabiesvaccinera Zorro nästa vecka! Vi skall åka till Bobbys farm, och jag skall givetvis valla som en galning. Kolla in hans ställe på:



http://www.bobbydalziel.com/



Ha en fin söndag, kram!

2009-01-03 @ 23:53:06
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0