Pålitlighet...

Nu har jag börjat för träningslogg när jag tränar m Kimba. Har sänkt eller gått tillbaka några steg för att hon ska få chans att göra rätt det mesta.
Tränade i dag hemma, apportering m gamla apporten o sen även m en av de nya. 100% pålitligt e det om de ligger på marken o jag säger apport, när jag e i köket.! Vilket e skitbra tycker jag! Hon tvekade inte en enda gång!
Sen blev det lite snabba ligg o vilken fart hon har fått upp. 100 % där också, la sig super snabbt alla ggr när hon var bredvid mig!
O sen tog jag lite raka sittningar, positions träning också. Dock inte 100 men när 80% o det e ju på 80 % de börjar bli pålitliga, men hon sätter sig snett när jag tar ett steg till höger o hon ska följa efter o sen ena gången la hon sig ner. Annars super! Bara jag rätar på mig så e hon nästan alltid rak!
Nu får jag på alla delmoment gå upp ett steg eller byta miljö för åter igen kolla hur pålitligt det blir!



"Träning hemma i köket o jag var glad, delmoment: raka sittningar!"



"Nä Kimba sittningar var det =P men hon har bra kontakt ;) haha!"



"Apportering m nya apporten, ingen tvekan att ta den alls!"



"Sen bytte vi apporten mot pipebollen!"


Glad!! Blev igår tillfrågad om jag vill bli hjälptränare på bruks på rallylydnaden! O det kunde jag ju inte säga nej till!! :D Jätteskoj, äntligen kan jag få nytta av mina kurser/utbildningar. Både rallyinstruktörsutbildningen + talarskolan! Den hinner precis sluta innan rallyn börjar :)

Kommentarer
Postat av: Anna o Pelle

Man börjar se ljuset...

Så duktiga ni är och vad roligt med rallylydnaden, då får Pelle och jag gå riktig kurs hos dig =)!

Själv är jag skittråkig, försökt att gå ut med Pelle i byn men har snigelfart pga feber, Pelle tycker jag är SÅ tråkig. Tur att husse kommer hem på em så dekan gå längre rundor (och snabbare fart).

Tveksamt om jag är på valpkursen imorgon, har fortf feber =(.

Ha det gott!

2009-02-06 @ 12:24:28
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

Kul att du börjat göra det! :D Och att det e i köket, var gör ni av bordet? ;O

2009-02-06 @ 14:52:39
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: jenny

Grattis! jättekul ju att bli hjälptränare. Tycker det var en bra idé som du skrev i bloggen... vi får bestämma nån dag!

Kram

2009-02-06 @ 16:55:10
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: gila

Jag har skrivit ett inlägg på en kattsida nu så får vi se om någon svarar... Ändå lite surt att lägga 1500 kronor på en timme att hon kommer hit...

2009-02-07 @ 15:17:55
URL: http://levdindrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0