Aktiviteter idag!

I dag så följde jag o Kimba m Lord upp till bussen sen fortsatte vi på en promenad, den längst som hon fått på ca 2 månader.. Ni skulle sett henne. Så galet glad hon blev när vi började gå ditåt o hon fattade att det inte blir så korta idag =P Sen under rundan så var hon helt busig o överlycklig för dåodå stannade hon, kollade bakåt på mig o gav mig världens största hundsmajl!! :D Precis som om " Har du fattat nu att vi kan gå längre..!"

Sen nu har jag precis kommit in. Blev inspirerad (som vanligt) på valpbruks när de spårade igår av näringsspår. Har provat ett fåtal gånger förut o nu ska jag nog börja om våra spårvanor lite, börja m näringsspår o se fall jag kan få upp hennes intresse på så sätt! :D O det gick faktiskt mycket bättre än vad jag trodde det skulle gå. Hon tog nästan alla korvbitarna o missade hon nån så gick hon tillbaka, vilket kasnke inte var så bra men hon höll sig till kärnan av spåret vilket det var längesen hon gjorde. Så nu ska vi spåra korv oftare!

Efter det tog jag henne o kollade pålitligheten på vissa delmoment ute i trädgården. Det gick bra det första delmomentet, raka sittningar, tills Kimba såg att vi hade publik, Sam, KISSEN. Jo bättre störning får man leta efter... Därefter gick det väl lite sisådär. Men ändå bättre vad det brukar gå när Sam e inärheten!

Nu måste jag in o duscha för att snart ta bussen o tåget upp till Lord =)

Kommentarer
Postat av: jenny

Ha det så kul! skall du vara borta länge?

2009-02-08 @ 21:45:41
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Anna & Pelle

Hej hej! Störning är bra. Pelle kan knappt jobba när en annan hund passerar när vi är ute i byn och tränar, men vi tränar på det! Ha det gott!

2009-02-09 @ 08:07:09
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

Måste varit kul o sett hur hon betedde sig under rundan! :D O kul att vara inspirerad :P Inte lätt o träna m den ultimata störningen nä haha ^^ Tack för du kom älskling! <3

2009-02-09 @ 08:58:47
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Karin L

Kämpa på med näringsspåret. Du o mamma får väl ut o träna nu massor nu då. Kan du inte maila mig så jag får din mail-adress. Behöver den till kurs-start så vi kan planera lite ihop.

2009-02-09 @ 10:30:39
URL: http://ronjasmatte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Rave On Cookie Fauve AR kommer kennelnamnet att bli iaf. Vet inte om vi ska kalla henne Cookie. Vad tycker du? Kram =)

2009-02-09 @ 16:27:20
Postat av: Anonym

Nä, det är inte bestämt vilken av valparna som blir vår, men alla kennelnamnen är inskickade till kennelklubben för registrering. Vem som blir vem får vi se senare, men jag tingade Cookie som namn på vår vovve. Du kan gå in på SKK och hunddata och söka på namn: rave on c, så får du fram alla c-namnen. Kram!

2009-02-09 @ 20:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0