Måndag =)

Idag var det 2 ggr som jag gick en "vanlig" runda m Kimba o inte bara puckopromenader i hästhagen. Det går väl, men inte bra. Hon har samlat på sig Så mycket energi eftersom hon inte fått gjort nåt nu på mer än 1 vecka. Inga problem inomhus, då bara ligger hon på sin madrass o hon vill inte gå ut på promenader. i dag var första ggr hon skällde som hon brukade o till o m gick o hälsade en snabbis när Gisela kom. Det var skoj! Men ute däremot, då märker man av hennes höga energihalt i sig. Jag försöker leka m henne m de aktiveringssakerna jag fick låna av Anna, försöker klicka in henne på en musmatta, gömmer godis o andra nosarbeten, men hon vill inget. När jag tar fram nåt så bara sitter hon, o då e dte inte så lätt att försöka aktivera henne. Ska bli så skönt när hon får springa lös igen så hon kan bli av m lite överskottsenergi. Är lite inne på att köpa ett löpband ;D thihi!!
Men vi käpmar på på våra runder o snart ska hon väl intressera sig för saker hon gillade förut :)
I dag har jag på första gången på väldigt länge gett henne lite Bowenterapi. Vill verkligen ta tag i det igen så hon fick, Dynamic Body Balancing, en genomgång på hunden som man kan ge varannan vecka. När jag kan den utan o innan till blir det problemområdena :D
Nu ska vi ut på promenad igen :D Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Karin L

Hej! Har läst om Kimbas operation. Hoppas hon blir helt frisk snart. Vet hur jobbigt det är när hunden inte får lov att röra sig för mycket. Håll ut, snart får hon springa. /Karin L

2008-09-08 @ 16:55:49
URL: http://www.ronjasmatte.com
Postat av: Anna o Pelle

Hej Pamela! Kommer inte till träningen ikväll, är sjuk (dunder-förkylning)!

Hoppas att det är bättre med Kimba!

2008-09-09 @ 07:54:44
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: Lord

Kul att hon börjar hämta sig o bli sitt gamla vanliga jag :) Märkte verkligen idag att hon kommit långt i läkningen ^^

2008-09-10 @ 23:10:04
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0