Veterinären + stadspromenad

I dag när jag kom hem från AMS så sa pappa att Kimba brukar kasa på rumpan igen. Konstigt tyckte jag eftersom jag nyss opererat bort analsäckarna. Så jag ringde in till djursjukhuset i malmö o berättade för de o frågade vad det kunde vara. Så sa de att operationen o ta bort de hade gått bra men de upptäckte att hon hade Dermatit. Det var hudavkommor runt analregionen. Skumt att de inte hade berättat för mig om det. Även det kanske inte e farligt eller så så vill man ju veta.
Så jag ringde ner till de veterinärerna jag brukar gå till vid Trelleborg o frågade vad dermatit va för något o de berättade att det var utslag/inflamationer i huden. Så jag fick en tid i dag 14.30 för o kolla upp hur det såg ut.
Så jag körde ner där då o Kimba e så underbart snäll. FInner sig i allt. Kom in där o la sig lugnt i väntrummet o sen kallades vi in då snäll som ett lamm gick hon efter o snällt hoppade upp på undersökningsbordet. Så kollade hon på Kimba o såg att allt såg bra ut o att hon trodde Kimba kliade sig för dte satt i "huvet" eftersom hon har haft problem där. Sen frågade hon om Kimba brukade slicka sig där men det gör hon inte, inte mer än vanligt när hon tvättar sig.

Sen körde vi från veterinären ner till trelleborg. Mamma o Cocos följde m. Så gick vi där lite för socialträna Cocos. O Kimba också för den delen. Men det gick bra :)

Kommentarer
Postat av: Lord

Trist att hon fortf gnider sig mot gräset så... men hoppas det går över! :) Kul att ni socialtränade Cocos, men fick hon vara ute nu?

2008-10-02 @ 20:23:52
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: sandra

oj verkligen otrevligt och konstigt att de inte berättade för dig om dermatiten.. :S

2008-10-05 @ 14:16:27
URL: http://mitsou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0