Trelleborg igen + bruks =)

Jag har världens bästa pojkvän. I går ringde han mig 21.50 o frågade om jag kunde hämta honom i käglinge för då hade han åkt ner för o överaska mig :) o jag blev såå glad! Han e bäst!
Så idag när jag kört han till bussen så körde jag o Kimba, mamma o Cocos ner till Trelleborg o hämtade Gisela så körde vi till torget i Trelleborg o gick där lite i en park o sen fikade vi o sen körde vi hem =)



"Kul att man har en sån snäll hund som inte bryr sig om fåglar o människor o ingenting. Som bara står snällt vid ens sida alltid *haha* (inte alls ironiskt)



"Efter att ha skällt lite på henne så gick det bättre!"



"Jag o Kimba!"



Sen har jag nu på kvällen varit på bruks! Började som vanligt m platsliggning o idag gick jag lite längre i från henne, men nu för tiden e platsliggningen inte 2 min utan 5 tror jag så hon började gnälla mot slutet så nu vet jag att jag kanske kan vara 2 m i från henne som i dag fast gå lite närmare när det börjar dra ut på tiden. Vill försöka få en bra platsliggning nu!

Jag tog ut Kimba sist men när det blev min tur så började jag m o värma upp o sen tog jag lite linförighet o det börjar gå så bra!! Har kontakt nästan hela tiden. Nu kör vi ju inte långa sträckor men det vi kör går kanon!

Sen tog vi 2 inkallningar. Helt perfekta. Jag fick dock under den tiden jag gick i från henne, vända mig om o berömma henne medans hon satt men sen fortsatte jag gå ut från henne o sen kallade jag in o då kom hon i bra fart o gjorde en fin ingång på första inkallningen o på andra så fick hon lek o godis!

Sen gjorde vi även 2 snygga hopp. Finns inte mer o säga. Jag råkade på första hoppet kommendera "Kimba Kom" istället för "hopp" men hon lydde snällt ändå :)

Sen körde jag rutan. La leksak o sprang in efter henne o lekte o busade o gav godis. Gick också mycket bra!

Sen visade jag de hur det gick med apporteringen o det går ju inte alltför bra xD Så det ska vi verkligen träna på. Ska träna på 2 olika sätt så får jag se hur det går nästa gång.

Sen avslutade jag m lite linförighet igen! O det gick inte fullt lika bra nu. Hon var nog trött så vi slutade när dte gick bra o fick klapp o godis.
Märkte iaf i dag att det var lite läskigt m mina skuggor så hon satte sig gärna lite längre bak än vad hon skulle ;)

Ajja, iaf mycket nöjd m dagens träning!!!!! :D

 



Vill bara avsluta med att skänka en liten tanke åt briardkompisen Avanti som tyvärr lämnat oss i går efter en lång tids sjukdom. Han blev inte ens 2½ år. Våran värld är alldeles för orättvis! Är jättelessen o tänker på Linda m familj.

Kommentarer
Postat av: Linda m familj

Tack för de fina orden, både på min blogg och på din....det värmer....

Hoppas vi ses snart, jag ska komma ner på klubben när jag orkar gå så pass långt, så får jag med mig Lucas i barnvagnen oxå. Kramis!

2008-10-07 @ 22:08:17
URL: http://raveonavanti.blogspot.com
Postat av: mamma

Jag är så glad att det går bra för dig, som du har kämpat med Kimba länge, då är det kul när det släpper riktigt...kämpa på. Ni är bäst!!

2008-10-08 @ 07:33:04
URL: http://fluffcocos.blogg.se/
Postat av: Lord

Tycker så mycket om dig oxå! <3 Kul att det går så fruktansvärt bra med Kimba! ;D Var längesen jag såg er köra lydnad... Jättetråkigt det med Avanti... hoppas Linda kommer över det snart.

2008-10-08 @ 20:52:53
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0