Liten uppdatering!

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Har hänt en del eller tränat en del sen sist =) I torsdags var jag inne o köpte en mindre apportbock som jag ska träna m fall hon tycker den andra e för stor eller obehaglig. Så ville jag köpa fler i olika storlekar men de var skitdyra så jag har bett morfar att fixa några som ska se lite olika ut men så länge ska jag träna m de jag har =) O när hon väl tar den i munnen så får hon godis o boll.



"Kimba m sin favoritboll!"


I fredags tränade jag inte så mycket. Men det var andra dagen på rad Kimba stack från mig när det dök upp en fasan. I torsdags så var hon borta länge. Kom o kollade var fasan flög upp från, stack igen, kolladepå ett annat ställe där fasanen hade legat o stack igen o när hon skulle komma ner där jag var skulle hon ta sig igenom ett häststacket, men eftersom hon inte e den smidigaste så slog hon knut på sig o ramlade ner för en kulle o kunde inte stå på sitt ena ben. Sen haltade hon men under dagens lopp så blev det bättre o bättre. Dagen efter syntes inget men då hittade hon en annan fasan o stack Igen. Men när hon var på väg tillbaka o hon såg mig så sprang jag på andra hållet o då sprang hon efter!



"Fjäril jag räddade från uterummet!"

I lördags så tränade jag vallning för 2 ggr. Det gick ganska bra för o vara andra gången. Jag tycker inte vallning e så skoj men gör det bara för att se fall man kan ta fram lite vallningsinstinkter i Kimba. Först var fåren i fållan o då gick det bättre än förra gången. O sen tog hon ut fåren o då hade jag Kimba i en lina o skulle lägga henne ner efter 2-3 meter o sen gå o sen lägga henne igen o det gick inte så bra eftersom hon lyssnade inte på mig o det kändes som om jag slet ut på ordet "ligg".
Sen provade hon tränaren m henne men då har hon en käpp som hon typ hotar henne m (inget jag supportar) o då löd hon ju bättre. Sen fick jag prova igen o då fick jag en petflaska m stenar i för lyssnade hon inte på mig skulle jag skramla m den för få henne uppmärksamhet o då la hon sig ner.



"Vandra runt fållan!"



"Gå m henne efter fåren. Gick inte så bra!"



"Sen provade tränare o då gick det bättre för hon hade sin läskiga käpp!"



"Sen hade jag en skramelflsaka o då gick det bättre!"


Senare i går kväll la jag ut ett spår som Lord skulle ta m Kimba. Det gick väl okej. Det var självklart för mig att spåret började på ett visst håll så det berätatde inte jag utan jag sa bara att gå fram till pinnen o visa henne spåret. Så det blev lite fel i början, men när hon väl hittade så gick det bra! Hade en vinkel på spåret o Lord visste inte var det var men det var så tydligt när hon hade gått för långt att hon då var av m det, men hur enkelt som helst backade hon o sen hittade hon vinkeln o fortsatte. Gick bra tyckte jag. Ska vara mer tydlig nästa gång.



"Lord i Kimba i spåret!"


I dag har jag klippt o badat en hund =) Det var längesen men hunden var snäll o busig. Så det gick bra =)

Nu ska jag köra ner till rallylydnaden så skriver jag mer när vi e tillbaka :D

Kommentarer
Postat av: Lord

Det går så bra o spåra m kimba ;D Tack för jag fick ^^ Jättekul o du var inte otydlig :P Jag hade nog inte heller tänkt på o berätta ;O

2008-10-12 @ 22:08:41
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0