Allmänna bilder + Dagens träning :)

Här kommer lite bilder jag vill dela med mig men har inte orkat lägga in förut =P



"Mamma, Kimba o Cocos i Trelleborg!"



"Fick köpt en ny säng till Kimba, även liten men hon fick nätt o jämt plats i den!"



"Bortskämd även hos kompisar, här i knäet hos Erica!"


I dag så gick jag ut o tränade. Hade allt klart i min hjärna hur jag skulle göra. Så jag gick ut, tog m en massa leksaker + apportbocken. Har nämligen problem att få henne att ta den. Men så brukar jag ibland ställa upp en rektangel av koner o valla av den o tappa lite leksaker här i var i den o i dag tappade jag även min apportbock i den. Får då springer hon in, tar en leksak o kommer o byter den mot en godis o då trodde jag at då tar hon ju apporten också. Men icke! Det var den enda saken som låg kar i rektangeln när hon snällt o fint tagit in alla andra leksaker =P Fattar inte varför ;O haha

Så nu får jag backa lite i min apportträning o klicka när hon tittar o sen nuddar o sen gapar osv osv osv. Så som jag tränat innan o då har hon velat gapa över den men nu öppnar hon inte ens munnen xD

Sen tog jag ut min fina nostarget. Gjorde om den lite. Satte på en tennisboll utanpå antennbollen o sen fyllde den m silokon bra för den inte skulle glappa o så hon itne ska kunna skada sig på den =) Så började jag m att stå nära den o när hon tittade klickade jag o hon fick godis. O efter kasnke 2 min stod jag 2 m i från o hon sprang gladeligen o tog nosen på bollen o fick sitt klick o sen godis :D Inga problem alls! Så den ska snart användas i rutan!

Alltså ska vi bara kämpa på m apporteringen. Har ni tips så håll de inte inne!! Kommentera gärna på vad vi kan prova o jag e öppen för alla förslag. Mitt m att apportera den i min rektangel fungerade inte =P Hon sprang förvirrat om kring i rektangeln o letade efter fler leksaker o totalt ignorera den xD



"Dutta m nosen var ju inga problem tyckte hon :) !"



"Letar leksaker o ignorerar min apport!"

Kommentarer
Postat av: Lord

Fina bilder;D Kul att hon fick en "säng" hon får plats i :P Det där m apporten verkar riktigt knivigt... Jag kan inte ge dig ngt råd tyvärr ;O haha

2008-10-08 @ 20:57:39
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: mamma

Kimba är duktig på så mycket annat, är det verkligen jätte viktigt att kunna. När du ska ut

och tävla så kan vi klä ut Cocos så kan hon hjälpa dig med de momentet hahahahah...... :) Om du gnider in pinnen hon ska ha i munnen med köttbullesmak så kanske de går bättre..eller något annat gott...eller köper en liten mindre...eller en helt ny...de e kanske något med denna som hon inte tycker om. Vem vet...kram på ER..

2008-10-09 @ 07:09:57
URL: http://fluffcocos.blogg.se/
Postat av: gila

Jag har inga tips med apporteringen tyvärr. Men när jag haft min kisse ett tag kanske jag får :D Men att hon får ligga i soffan hos kompisar också, AJAJAJAJAJA haha :)

2008-10-10 @ 13:28:41
URL: http://glorytogila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0