Rallyutbildningen e slut.. :/

Det e faktiskt lite tragiskt. Det var så himla skoj o jag lärde mig massor o fick en del "aha-upplevelser" o massor utav nya övningar o annat bra att träna på!

Här kommer en kort uppdatering!

Torsdagen berättade jag om då vi gick igenom, ursprung, rallyns syfte o då vi torrgick nybörjarskyltarna o sen även gick de m våra egna hundar. Det gick bra eftersom jag kunde de skyltarna.
På fredagen så gick vi igenom reglerna för nybörjarskyltar/banan. Sen gick vi en nybörjarbana m våra hundar o då filmades vi in som vi senare gick in o kollade på så vi kunde se hur vi såg ut o agerade o så vidare. Det var väldigt nyttigt. Jag tar ex inte ut svängarna o avståndet tillräkligt för Kimba, MEN det e för att jag inte tycker Kimba e så stor.. tar inte henne som en stor hund men hon e nog större än vad jag tror =P
Sen efter det fick vi se när Daniel o Bonzo gick en fortsättningsbana o det fick även vi prova på sen. O Sen den dagen avslutade vi med att gå igenom fortsättning o avancerade skyltarna. Sen torr gick vi de o slutade m att prova de m våra hundar.! Det gick okej.. Men då var det kallt o kramsnö så Kimba hade fullt av snö i tassarna o halft ovillig att gå m det så xD
På lördagen så gick vi igenom raglerna för fortsättning o avancerad. Sen gick vi ut o blev filmade när vi gick en fortsättningsbana o det var lika nyttigt i dag! Sen gick vi in o bedömde varandra. Det var skoj! Lite svårt o hålla koll på allt o så men det kommer efterhand men det var faktiskt skitskoj! Sen gjorde vi ett grupparbete, där vi skulle göra problemlösningar. Monica skrev en del "situationer" på tavlan då skulle vi skriva hur vi löste de problemen. Blev en del diskussioner o även det var väldigt lärorikt iaf för mig. Jag har inte hållt på m hunderiet alltför länge o kan inte jättemycket annat än hur jag har tränat o fått tips o ideer m Kimba o det vi har behövt hjälp med. Så då fick jag massor utav andra förslag. Skitbra tyckte jag!! O den dagen avslutade vi med att göra focusövningar. De var också himla bra! Jätteskoj. Fy tusan vad det ska tränas med Kimba nu!! :-D haha! När vi var klara med det beställde vi Kinamat o åt gemensam middag o det var trevligt =)

Söndagen, sista dagen så tråkigt. Den gick väldigt snabbt. Då dömde vi varandra igen fast "live" denna gången, även det filmades in så vi kunde gå in o berätta hur vi dömde o så. Mycket intressant!! Sen gick vi igenom lite om hur man bygger banor o hur man sätter i hop en kurs o en pedagogiskövning. När man var 2 o 2. Då hade den ena fått en bild som Monica målat o sen skulle en beskriva bilden o den andra skulle måla vad ens lagkamrat sa. Man skulle sitta rygg mot rygg så de inte kunde se =P Skoj! haha. Sen var det dags för utdelning av diplom innan vi skulle köra hem.
Något vi inte hann m var att rita en egen bana o sen gå den så det e läxa, så just nu sitter jag o ritar en bana som jag sedan ska lägga in här på bloggen så de kan se att ja ggjort den. Det var skoj men klurigt att bygga en. Ganska mycket att tänka på =P

Tog en del bilder under helgen men nu e jag hos Lord så de ska läggas in när jag kommer hem för jag glömde givetvis sladden hemma. DÅ kommer några komma här o resten hamnar på min bilddagbok.! paaamela.bilddagboken.se

Nu ska jag fortsätta rita min bana o sen gå ut o spackla o måla! Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Lord

Låter som du haft så kul! :D Verkligen kul att det var så lärorikt och att du var nöjd :)

2008-11-27 @ 13:13:02
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0