jag är trööött!!

nu sitter jag här.. I morse packade jag bilen full av varma kläder o massa handdukar o sånt till kimba o mycket mjukt godis. Sen begav jag mig till eslöv för början av utbildningen.. Det var intressant o skoj. Orkar inte skriva så mycket men i korta drag så gick vi igenom nybörjareskyltarna + hur man bedömmer de. Sen torr gick vi de o provade m våra hundar. Det gick bra! Vi gick även igenom rallyns uppkomst o historia o syfte! Jag e nöjd, tyckte det var skoj o givande, bara väldigt mycket o nytt eftersom jag inte fått reda på hur man bedömmer o så på tävling o hur man räknar poäng o om o vilka moment man får göra om, så det blev lite mycket men det löser jag.. får jag hoppas.

Sen körde jag därifrån 17,30 o var hemma 10 min sen körde jag o hämtade Camilla (som också har en briard) men hon ville bara kolla på i dag, sen körde vi till svedala på bruks för o träna lite =) platsliggningen gick väl sådär =P reste sig lite men annars bra! Sen böjade jag m Kimba ute o då började vi m linförighet o det gick bra! Vänstersvängarna gick super, hon börjar få bra kontroll på sina ben o sån kontakt hon har!! ÄLskar min fluffs!!
Sen tog vi några hopp! Det går också bra!
Sen kollade jag av hur ställandet gick o det var väl sisådär... Efter 3je ggr så stannade hon o då fick hon leksak o korv o då fick dte vara nog.
Sen avslutade jag m att Camilla hjälpte mig m en budföring. Det älskar hon o då springer hon det som hon älskar o får desutom korv! Latjo tycker Kimba!!
Så jag e jättenöjd m våran träning! Hon har blivit så duktig!!!!!!

Det gick även bra för de andra som också var där o tränade. Tyvärr såg jag inte Jenny?? som hade sin Zorro, hon tränade m oss för första gången o dte hade varit kul o sen, men dte kommer fler gånger. REdan nästa vecka på torsdag kl 18 ska vi träna igen!! skoj!!!

Nu ska jag snart köra o hämta Lord o sen måste vi äta mat! Sen ska vi sooova!! Jag är så trött!! Helt slut i dag!

Hej hopp för i dag!!

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Jag är så imponerad av er! Vilka framsteg ni har gjort!!! Ha det gott i helgen! Kramen

2008-11-21 @ 08:52:11
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: mamma

De va väl bra att du tyckte att det var kul med utbildningen. Tror tusan att du är trött har varit igång hela dagen. Du e duktig och du vet verkligen vad du vill. kramis

2008-11-21 @ 10:14:17
URL: http://fluffcocos.blogg.se/
Postat av: Lord

låter väldigt skojj! :D Kul att du e nöjd m utbildningen så här långt :) Och att det går så bra m kimba, hade velat se på...

2008-11-22 @ 09:15:03
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0