Helgens busigheter =)

I fredags var vi ju först nere i Trelleborg o gick omkring, sen på eftermiddagen körde jag upp till Lord, var väl framme runt 18.30. Så tänkte jag gå lite m Kimba så hon kasnke var lite mer välrastad tills vi skulle bort. Så då gick jag i ca 50 min sen kom Lord o då gick vi bort till Jockes farmor o farfar. Där var huset minst sagt fullt! Där var folk i alla åldrar, från 2 år till 70+ o sen även 1 hund som Kimba sa till några gånger =P Men det gick så bra! Kimba skötte sig exemplariskt hela tiden! Underbara hund!

Så i lördags gick vi upp tidigt för det var spårning igen. Denna ggr var vi nånstans vid skepparslöv. Det var så halt på vägarna på väg det så vi körde jätteförsiktgt. Så la vi ut spår till varandra o så skulle jag ta vårat spår först. Då visade jag henne det noga o hon följde det skitbra ca halva spåret men sen luktade hon på andra saker o gick o lullade i skogen o det såg jag så tydligt på hennes kroppsspråk. Det e såå bra att lägga spår till varann när man måste läsa sin hund!
O då tyckte Roger, tränaren att jag skulle lägga några motivationsspår till Kimba under veckan, kanske 50-75 m långa så hon får upp motivationen igen. O gärna använda maten som spårslut så det ska jag prova i morgon =)

I dag, söndag körde jag ner från Vinslöv o nu var det dags för sista gången av rallylydnaden. Välsigt tråkigt, nu när det började bli skoj.. Alltid så typiskt. Men det gick lika bra som alltid. Hon e duktig o tycker det e skoj! Så nu har jag bestämt mig att jag ska anmäla till tävlingen den 16 november i Oxie BK så får jag se fall jag har tid o köra ner o tävla. Vilket jag hoppas på. Det hade varit väldigt skoj o se hur det går för oss på tävling på gräs!! Nu tränar vi på asfalt så man kan ju räkna med lite snus *haha*



"Kimba på ett fik i Trelle!"

Kommentarer
Postat av: Lord

Så bra det går för Kimba nu ;D Trots hon villade iväg på Rådjursjakt, när du fått upp motivationen igen så kommer hon äga de andra ;D

2008-11-02 @ 22:15:32
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Hej på er!

Har inte träning på torsdag, så det är lugnt! Ska bli skojigt! Träffade en tjej igår som också tränar rally, måste säga att jag blev lite sugen...

2008-11-03 @ 08:00:00
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0