Förbannad!!!

I dag skulle jag o Lord gå m Kimba till affären för vi skulle köpa ost. En bit innan vi var framme så ser jag en man o en hund. Hunden e lös. Jag kallar till mig Kimba, som är kopplad o får henne att gå snällt vid min sida o ser hunden komma närmre o närmre o under tiden ropar gubben som har den lösa hunden "ingen fara, ingen fara!!" När han väl kommer fram o ska ta sin hund så var jag irriterad o berättade för honom att "så kan du väl inte göra?! Du vet ju inte om min hund e farlig eller aggresiv osv.!"
Så svarade han bara "det ser jag ju att hon inte är?!" Sen tog han sin hund o gick o jag var så irriterad..

Nu i efterhand ångrar man sig för man skulle sagt mer! Jag skulle ju förklarat för han varför jag inte ville de skulle träffas men jag kom helt av mig...
Kimba e så fruktansvärt social, vilket e bra tycker jag Men jag vill inte att hon ska gå fram o hälsa på allt o alla. Därför vill jag ju inte hon ska göra det förräns mitt varrsågod kommando, men det e inte så lätt när folk släpper fram sina hundar.

O för hans skull, tänka så hade Kimba haft kennelhosta, löss eller whatsoever! Då hade hans hund blivit smittad, DÅ hade det väl inte varit "ingen fara, ingen fara!"?! eller..

Nä jag blev förbannad!

Kommentarer
Postat av: sandra

jag har också varit med om såna situationer. man blir så arg!

2008-11-24 @ 16:33:03
URL: http://mitsou.blogg.se/
Postat av: Lord

Jo, han gjorde helt klart fel, så gör man inte, men konstigt nog gör allt för många så... Dom verkar tro att sålänge inte hundarna börjar ta livet av varandra så e det lugnt.

2008-11-27 @ 13:15:23
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0