Gårdagens bruksträning!

image2

Igår var det sista träningen på - Förberedande Tävlingslydnad. Har redan gått den kursen 1 ggr men fick gå den igen eftersom det var för lite anmälda till nästa kurs, Tävlingslydnadskursen.

Vår träning på bruks går till så att vi är 2 o 2, så tar vi ut 1 hund i taget så kollar den andra på och ger beröm o kritik! jättebra träning om jag får säga det själv!

I går så tränade vi (Kimba o jag) på alla momenten i lydnadsklass 1 och det gick verkligen bra! Shit vilken hund jag har!
Började m hopp och det gick jättebra fast hon tvekade lite men det var nog för hindret var för högt o gräset totalt genomblöt, så när jag sänkte hindret gick det super!
Sen tog vi lite apportering, ett moment som vi har haft SÅNA problem med, jag har inte fått henne att hålla kvar i apportpinnen. Men nu så har jag börjat träna med en apportbock i stället o nu Äntligen med mycket träning så börjar även det momentet att lossna!
Sen gjorde jag lite ställande o läggande under gång.. läggandet var liten aning långsamt men det kan var aför dte blöta gräset, men ställandet gick verkligen bra!
Sen gjorde jag inkallning vilket också var så bra!
Sen lite linförighet.. där är hon seg i början men mot slutet går det alltid bra, så nu ska jag öva öva o öva igångsättningar till 1000!!!

den 1/6 ska jag tävla i Ystad o då ska jag öka min mål ytterligare ;D

så fruktansvärt skoj att ha en sån hund m så mycket arbetslust!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0