Dags o börja lite mer på henne?

image7

Jag e då lite rädd/orolig/feg/mammig/känslig- kalla-det-vad-man-vill m Kimba.

Alltså jag vågar sällan ha henne så mycket lös.. eftersom jag är rädd att hon ska springa i från mig. Visst hon hade kommit tillbaka det vet jag, om det då inte hade hänt något på vägen.

Men nu i några dagar så har jag gått o gömt mig lite när hon varit lös o så.. Sån träning hon skulle fått mer av som valp. Men bättre sent än aldrig, så nu ska dte bli hon som ska ha koll på mig o inte tvärtom. Det kommer att kräva mycket träning och kommer säkert att ta tid, men jag känner att jag måste börja, vill ha henne lös Ännu mer än vad jag har.

I går var det mors dag o eftersom min "mor" e i USA blev vi nerbjudna till Nicklas föräldrar, billy o annika. Det var trevligt, god mat, trevligt sällskap + att jag fick köpt en bas xD haha men det e en annan sak.
Iaf så efter maten gick jag o Lord en runda m Kimba - Nästan helt LÖS!!! det var kanske 1/5 jag hade henne kopplade Max. Det gick bra. Gick o gömde mig/oss ibland då letade hon upp oss. Byte håll utan att hon såg det då kom hon genast efter oss, när hon då märkt att vi bytt håll. Så då blev jag helt glad. Visst hade där kommit en katt eller så hade hon säkerligen sprungit men jag måste börja nånstans. Gjorde massor av inkallningar utan att koppla henne, fick godis i bland, kallade in henne m jämna mellanrum o fick henne att "gå här". En annan hund kom cyklandes bakom oss o då kopplade jag henne men hon gick fortfarande bra o då framför oss var där en liten hund men då svängde de upp i en gata till höger o då släppte jag Kimba igen. Hon visste att de var där till höger men hon visade inget större intresse att gå dit.

Så nu ska jag ha henne lös på varje promenad. Om det bara är 1 meter eller 5 eller 500 meter, det känns just nu som om det inte spelar nån roll, bara hon är lös. Jag ska också ha klickern m mig för o försöka träna lite m den i detta "momentet".

Ajja, jag var glad o stolt i går iaf att vågade ha henne lös :D Min finaste Kimba <3

Kommentarer
Postat av: Gisela

Man får börja någonstans, och bättre sent än aldrig. Jag tror Kimba kan lära sig det helt perfekt! :) Jag älskar den hunden som om hon vore min egen... :/ Alltid!!

2008-05-26 @ 14:19:30
URL: http://glorytogila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0