Uppenbarelse! :D

nu har jag precis kommit hem från bruks.. helt jätteglad o lycklig!!

Berättade mitt "problem" för de jag tränade m. Sa att jag har problem just ute på tävling.. överallt annars går det hur bra som helst men just inne på tävling får jag inte henne m mig. Visst, vi har haft vädret lite emot oss men kan tyvärr inte skylla allt på det. Sa att jag kanske blir mer stel eftersom man tänker lite mer på att inte göra dubbelkommandon o man kan inte säga till de på det sättet o peppa henne som man brukar. Visst det känner ju Kimba av o känner att hon kan göra lite mer utan o bli tjatad på.

Så i dag på bruks gav de mig lite tips o så så nu e det hårdträning tills söndag. Jag visade även lite apportering, Jag gav apportbocken till henne, höll kvar handen nere vid henne o tog apportbocken snabbt när hon hållit den typ 1 sekund för o berömma henne. Så visste jag inte hur jag skulle få henne att hålla den längre. Så sa Kenny, eller rättare sagt, frågade Kenny, -"Vad händer om du tar upp din hand?"
Så provade jag det o vips så satt Kimba där o höll apportbocken i säker 3-4 sekunder innan jag tog den. Jag blev helt paff o nästan tårögd :D shit så glad jag blev.

Så nu e det hårdträning som gäller fram tills dels söndag, men även den 18 då det e träningstävling i skurup o sen den 2 juli då det e tävling m fler folk från bruks i oxie :D ska bli skoj!

Ajja, älskar Kimba, hon e bäst! <3

Kommentarer
Postat av: Elin j

hur mkt tar du för att bada och fixa till en collie?:P

2008-06-13 @ 14:58:20
Postat av: Elin j

2008-06-13 @ 14:59:10
URL: http://otroligtnog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0