Lydnadstävling i Ystad!

i Dag gick vi upp vid 8 för det var nu dags för vår 2:a tävling =) vi körde hemmifrån vid runt 15-20 över 9, så var vi där vid 10.30. Lite förtidigt men i det fina vädret gjorde inte det så mycket =) Så kom vi ner där o där var en del folk så tog vi m alla våra saker o gickk o satte oss på en gräsmatta o hade det mysigt i solen :)
Runt 11 gick jag o visade vaccinationskort o medlemskort o sen var det dags för lottning. Då låg där ca 20 choklad på bordet så skulle vi ta vars ett så stod vårt startnummer på baksidan =) Vi fick nummer 13 :D ganska lagom tyckte jag.
Sen var det då tid för platsliggning o tandvisning så då gick vi bort o ställde upp i våra grupper för vilka som skulle in i de 3 olika platsliggningarna. Vi var först i den sista ;P Men jag är så nöjd men vår platsliggning, Kimba började gnälla i slutet av platsliggningen men det håller vi på o träna o sen gör det inte mig så mycket. Sen var det dags för tandvisning o det har inte gått så bra, hon satt helt stilla o var jättejättesnäll!! :D
Sen flyttade vi våra saker o satte oss bredvid där Klass 1 skulle tävla, så satt vi där o väntade i solen ;D När det var paus o 2 före mig började jag träna lite lite o busa lite. Väl inne på plan gick det väl helt okej. Eller jag e supernöjd! Hon var lite seg o så, men det har säkerligen mycket med värmen o göra o det gick mycket bättre i dag än vad det gjorde förra ggr =) så nu tusan ska jag träna fram tills lördag då nästa tävling är =) Så här blev mina poäng:
Platsliggning: 7 - gnäller
Tandvisning: 10
Linförighet: 5 - släpar, SS
Läggande: 0 - släpar, lägger sig ej, DK
Inkallning: 7 - Lägger sig ner, snett avslut
Ställande: 5 - DK, seg, steg
Apportering: 0 - släpper, griper ej
Hopp över hinder: 10
Helhetsintryck : 7

Så vårt resultat blev 114 poäng :D skitglad blev jag! :D o eftersom det var över 100 poäng blev det 3 pris.


Kommentarer
Postat av: Hanasanai

Så duktiga ni var ;D

2008-06-02 @ 23:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0