Lydnadstävling i Landskrona



I dag var det dags för tävling i Landskrona. Vi gick upp vid 8.45 för o packa väskan, ge Kimba mat (som hon inte åt), fixa m kamerorna o videokameran o åt frukost. sen ganska exakt 9.30 körde vi hemifrån för att logom vara på Landskronas brukshundklubb lite innnan 10.30 då vi skulle samlas.
Det var ganska lätt o hitta dit förutom när vi var ganska nära på grusvägen då blev det lite fel. Men vi följde efter en bil så hamnade vi rätt tills slut =) Så gick jag in o anmälde mig o sen var det bara att vänta tills vi skulle lotta startordningen. Jag fick nummer 6 D;
Sen strax därefter var det dags för platsliggning. Vi var bara 8 stycken så det var så fruktansvärt skönt. Snabbt dit o sen snabbt hem. Men iaf plattsliggning, hunden bredvid Kimba till vänster låg o gnällde redan innan o de två hundarna till höger om henne gick runt lite o la sig ner okliade sig så Kimba blev nog väldigt osäker så efter en stund då hon legat o gnytt kom hon sakta fram till mig smygandes. Hon har aldrig gått i från en platsliggning innan så det måste vara för hon kände sig så otrygg o osäker där i dag.
Sen var det dags för tandvisning o då gick vi på en rad fram till han (domaren) o satte de sen kollade han på tänderna. Det gick däremot bra ;D
Sen var det dags för oss att gå in på planen. o då såg hon nåt som hon inte gillade för då höll hon på o skälla o gny o morra lite för nåt i buskarna där framme, o hon hängde inte m alls o så. sen var det dags för läggande under gång o då la hon sig, så det var bra. sen var dte inkallning o då var hon så seg o sprang lite snett o ville inte komma in i fotposition. Ställande under gång gick väl också okej, hon tog några steg sen ställde hon sig. Apporteringen gick som vanligt, 0:ade i det momentet. I dag tog hon ens inte den. Kan jag iofs förstå för den var så stor så hon kunde knappt gapa om den. o tung var den också. o sista momentet var hopp o då kändes dte som hon kom i bra fart o sen just när hon skulle hoppa sprang hon runt om xD

Platsliggning: 3 - Ljud, upp
Tandvisning: 10
Linförighet: 5 - ej med, ljud, K.K
Läggande: 5 - släppar innan, långsamt, tidigt sitt
Inkallande: 5 - Dåligt tempo, hjälp in
Ställande: 5 - efter innan, stegsamt sitt
Apportering: 0 - Ej
Hopp över hinder: 0 -Ej
Helhetsintryck: 7

SUMMA: 77

Så nu ska jag nog lägga om min träning lite. Lite beror nog på värmen men inte allt så jag ska komma på något mer effektivare sätt. Ska även prata m de på bruks på onsdag =) Annars har jag världens trevligaste hund som jag tycker mest om <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0