Veterinärsbesök =/

Ringde ju veterinären i morse men framåt lunch blev hennes ben sämre o ibland kunde hon inte stå på sitt stackars ben. Så jag fick en tid 15.00 o nu har jag nästan precis kommit hem. Kände över henne likadant som förra gången o hon visade ömhet på samma ställe fast dock inte lika mycket.
Hon fick lugnande igen precis som förra gången o kände igenom henne när hon var helt avslappnad eller ja när hon bara låg o då kände hon en liten instabilitet i hennes högra korsband så de röntgade henne fast röntgen var bra, den visade ingen.
Så jag fick en ny omgång m Rimaldyl + att nu ska hon vila o vila o vila. Tyvärr kom det lite olägligt nu i juletid så den 24 kommer mina kusiner ner så vi har fått ett nytt medel mot oro o som lugnar henne lite, kosttillskott som hon ska få för annars blir hon så fruktansvärt glad när det ringer på dörren o så blir hon så uppspelt o glad så vi ska göra allt nu för att det ska bli så lugnt som möjligt.. försöka koppla bort ringklockan o hon ska bara få vara i tvättstugan mest så hon inte kan springa o busa o sen koppelpromenader 5 min ut o kissa o in igen.. Annars var det risk att korsbandet gick av, så nu ska dte bli en luuugn jul!!! För min Fluffs ska bli bra snart!
Men lite lessen e jag...

Kommentarer
Postat av: Lord

Det e så trist... men hon blir bra snart :)

2008-12-22 @ 19:41:21
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: Anna & Pelle

Vill bara önska er en (lugn) jul och hoppas att Kimbas ben kryar på sig, såhär kan vi ju inte ha det!!!

Kramen från oss!

2008-12-23 @ 08:22:34
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: jenny

Hej!

Så tråkigt med Kimba. Jag och Zorro hållar tassar och tummar för ett snabbt tillfrisknande. Jag får se om jag kan komma på torsdag, måste nog vila mig, men jag meddelar så ni andra vet. Ha en underbar jul!



Kram Jenny å Zorro

2008-12-23 @ 15:36:04
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0