Några dagar sedan...

Brukar inte vara så seg på att uppdatera mennu e jag uppe i Vinslöv igen o då händer det inte så mycket inom hunderiet.. än ;O
Jag målar o tapetserar för fullt. Blir i bästa fall klar m att tapetsera i vårt "stora rum" idag =) ska bli skönt för då e det bara målningen kvar sen o det e ganska skoj =)
Var på AMS igår o skrev in mig i Hässleholm i stället. Det blev lite klydd för de hade inte skrivit över någon som tilhörde jobbgaranti för ungdomar innan, så jag skulle ta kontakt m min handläggare i Vellinge o be henne byta för det skulle gå via hon, men så hade hon "a day off"- eller nåt för hon var inte där. Så nu vet jag inte vad som händer, men någon skulle iaf höra av sig. Får iaf sånt dåligt samvete av AMS, jag får iaf de. Jag letar aktivt jobb, e ute o delar ut CVn, men får bara svar att de inte vill eller behöver folk. O ibland får man ganska otrevliga svar om att ingen vill ha en nu i dessa tider.... Jag menar, ska jag bara ligga hemma o inte göra nånting :S förstår mig inte på folk..
O sen vet jag vad jag vill i min farmtid, jag vill starta ett litet hundpensionat o kunna erbjuda hundbad o lite olika hundkurser, bla rallylydnad mfl. O när jag berättade det för kärringen nere i Vellinge så fick jag till svar: -"Men kan du inte göra det nu då? Det låter ju bra!"
O vaddå, var tusan ska jag få pengar i från o köpa en liten gård o fixa till det än om jag inte har några pengar?! :S så korkade.. Man har bara ett liv o leva o så ska man gå runt o må dåligt större delen av det.. det e inte skoj.. :S de senaste dagarna har varit ganska tråkiga o välidgt fundersamma så  jag har varit lite nedstämd.. men det blir väl bättre..

Nu ska jag ut o rulla m Kimba o sen fortsätta i gäststugan så jag blir klar m det. Fick dåligt samvete i måndags igen. Då åkte jag m Lord upp hit o skulle fixa det men så mådde jag dåligt, var konstant yr o sen började jag kallsvettades o kände mig helt svimfärdig så jag gick ut en runda m Kimba för o få frisk luft o när jag kom tillbaka hade jag skitont i huvudet o från o till  fick jag kramp i magen så då gick jag o vilade o då gick en hel eftermiddag till spillo..

Måste gå...!! Ciao!

Kommentarer
Postat av: sandra

så kan det vara ibland.. du borde också söka vikariejobb på dagis och sånt :) det är ju alltid en liten inkomst iaf.

2008-12-03 @ 18:36:21
URL: http://mitsou.blogg.se/
Postat av: Lord

det e verkligen inte lätt i sånna här tider ;/ men jag tycker du gör så rätt o e så duktig :) Kul att du iaf har annexet o lägga lite tid på så du inte behöver tänka på det jämt :)

2008-12-03 @ 21:35:29
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0