Jag har en apporthund!!!!!

OHHH YES!!!!!! NI LÄSTE RÄTT!!!!

Nu när hon har varit halt så har vi ju tagit det såååå lugnt, men vi har kört lite apporteringslekar i uterummet. Både m leksaker, mjukisdjur o små apportpinnar till o börja m o sen massor  av belöning när hon tar något!

Det har gett lite resultat o + all den andra träning jag nu tränat i x antal månader!

Så i dag la jag ut lite leksaker o apportpinnar o hon var duktig.. Tog alla pinnar först!! Helt imponerade o sen en massa beröm o uppmärksamhet när hon snubblade över en leksak för först förstod hon inte att hon skulle ta det, det såg så skoj ut!!

Sen hade vi ett litet vad-slag här hemma. Lord trodde absolut att Kimba kom till o ta min apportbock o jag o mamma trodde inte det så jag var ute i bilen o hämtade mina, har 1 liten o en i hennes storlek så fick Lord själv välja vilken hon skulle ta.. Självklart valde han den lilla. O jag jätteglad o entusierad visade fram apporten o Kimba bara vände sidan till. Jag försökte igen o hon ville inte. Jag tog fram den lilla pinnen o hon öppnade munnen o sen snabbt bytte jag till apportbocken o hon vände bestämt bort pinnen.

Så jag bad Lord gå o sätta sig en bit bort m en apportpinne o sen skickade jag Kimba till honom o hon grep bra o kom fint m den till mig o en massa beröm. Provade igen o det gick super! Jag var så glad, så bytte vi till apportbocken så skulle vi lura henne lite så Lord höll så bara pinnen syntes o gömde "knotarna". Jag skickade Kimba o hon TOG apporten, tappade den o jag kommendera att ta den igen, hon tog den, tappade den, sen 3 ggr gillt tog hon den o kom m den till mig så fick hon typ allt godis jag hade så nu e det slut!!!! Yes.. Litet litet framsteg! haha

Kommentarer
Postat av: Anna & Pelle

Jippieeee! Grattis, grattis, grattis! Duktiga Kimba (och Lord som satte emot, hejja!) som tog apporten.

2008-12-30 @ 13:57:38
URL: http://pelleerovraren.blogspot.com
Postat av: jenny

Wow... äntligen va? Apporten kan verkligen vara en stötesten. Vill önska er ett gött slut på detta året och en god start på det nya (apporterande) året! Hoppas vi kan ses för lite träning snart, det måste bara sluta smälla först, annars vill inte Zorro gå ut!



Ha det bäst/Jenny

2008-12-30 @ 17:53:40
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Lord

Tack Anna ;D Så kul att det gick, äntligen!! :D

2008-12-30 @ 19:59:59
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: sandra

grattis! ^^

2008-12-30 @ 21:20:25
URL: http://mitsou blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0