Gårkvällens träning :)

I går träffades jag o Kimba, Camilla o Nouchi, Jenny o Zorro, Malin o Guinness o Johanna m sin akita Cia på svedala brukshundklubb.
Det var första gången Johanna tränade m oss. Det e alltid skoj när det kommer fler människor o tränar m oss, tycker jag iaf! :D
Så vi var alltså 5 st så vi körde kort igenom vad vi ville när alla var i en grupp, sen hade vi en platsliggning sen delade vi upp oss 2 o 2 eftersom Malin gick hem.

När vi var hela gruppen o tränade så tränade jag o Kimba fritt följ. Det gick faktiskt himla bra. Hon hängde inte riktigt m i svängarna *haha* nä men sant, när jag svängde så svängde inte Kimba så det får jag träna mer på. Sen hade jag läggande under gång o det funkade faktiskt himla bra. o till sist körde jag en inkallning som också gick super!

Platsliggningen gick sååå bra! La ner hundarna o sen när vi gick i från de sa jag att jag itne hade nån mobil o ta tiden m o då ställde Kimba sig upp o då fick jag ju gå tillbaka o lägga henne igen men sen låg hon helt stilla + TYST i ca 2 min. Jag e överaskad! Kanske bara var en tillfällighet men det var evigheter sen hon var tyst hela tiden då jag inte gick in o belönade :)

Sen tränade jag o Johanna lite. Jag började för jag ville köra igenom hela lydnadsklass 1 momenten fast baklänges. Men jag hann bara hoppa o sen började de skjuta en bit bort. Kimba höll sig hyfsat lugn men jag fick inte kontakt m henne. Så då försökte jag köra lite vidare men hon stannade hos mig men kollade bort mot där det smällde hela tiden så då gjorde jag lite slalom o lite andra roliga freestyle moment o sen fick jag vara nöjd.
Det var jag visserligen också eftersom Kimba har varit ( o e säkert fortfarande) en del skotträdd. Så jag e så nöjd så m min lilla Fluffs :)

Nästa träningstid e på torsdag, dagen efter julafton kl 15.

Kommentarer
Postat av: jenny

Tyckte det var jättebra träning igår! Kul att se er andras hundar, man får så mycket inspiration då. Jag tyckte alla var superduktiga. Zorro reagerade också på raketerna, men inte så mycket som jag befarade. Hoppas vi ses på vallningen på söndag, hör av dig om du vill komma med så ringer jag och kollar att det finns plats, brukar inte vara några problem.



Annars hoppas jag du får en härlig helg!

Kram Jenny

2008-12-19 @ 17:30:53
URL: http://www.vallhundenzorro.blogspot.com
Postat av: Lord

Kul att det gick så bra o att du ändå kunde fortsätta en del även de sköt :)

2008-12-19 @ 20:25:35
URL: http://wildlifepics.blogg.se/
Postat av: sandra

glöm nu inte att du ska få taktilmassage av mig den 28e ;)

2008-12-20 @ 11:19:55
URL: http://mitsou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0