Glad o mindre glad...

I går när jag o Lord var ute o gick m Kimba har vi henne lös som vanligt nu för tiden *stolt* Så hade vi gått förbi hus m barn o katter o då var hon kopplad för deras ungar tycker Kimba e läskig =P men iaf så släppte jag henne igen o vi hade gått en bit då jag såg ett djur, stor katt eller hare. Så Lord kikade på den i sin kikare o konstaterade att det var en kisse vi såg, vi gjorde det så diskret men Kimba e inte dum utan förstod att det var något spännande o hennes syn e nog lite bättre än våran i bland så då stack hon, ja tusan vad hon älskar o jaga katter, o då började jag o Lord springa åt andra hållet o hon hade faktiskt lite koll på oss medans hon sprang o kollade bakåt åt oss ändå o det hade jag Aldrig nånsin trott att hon skulle göra så det var skönt, men medans vi sprang så har jag alltid m mig en visselpipa o då sprang jag o visslade samtidigt o när hon hörde visselpipan då vände hon direkt o när hon såg oss springa på andra hållet kom hon i ännu snabbare fart mot oss. Tyvärr så fick hon inte få nåt o äta men det blev en himlans massa beröm utav ord, klappar, glada miner o pussar o allt på en gång o sen hade hon en matte som var minsta sagt glad!




"Älsklingshund som bara blir bättre o bättre på o vara lös o allt!"



Något som e mindre skoj är att i morgon ska Kimba opereras för sina analsäckar o sen ska hon kastreras samtidigt. Eftersom det e en operation som då rör tarmar o bajseriet m analsäckarna så har hon nämligen inte fått äta på 48 timmar, o det känns Länge. Så fredags kväll var det senaste hon åt sin mat. Nu har hon bara fått välling o vatten. Det har känts jobbigt o sitta o äta m henne vid sig. Skönt att det e i morgon som hon ska opereras o sen ho nska börja få mat igen!


Kommentarer
Postat av: Linda och Avanti

Hej!

Jättekul att det går så bra med er träning att ha Kimba lös! Det bästa är ju att ni ser att era knep ger resultat och att ni kan börja lita på henne.

Kram från kattjagande Avanti med matte =)

2008-09-01 @ 08:05:00
URL: http://raveonavanti.blogspot.com
Postat av: Lord

Ja, shit så förvånad o glad jag blev när hon vände o kom :D Jobbigt när operationer ska hända, men snart e den över o då kommer det kännas skönt :)

2008-09-01 @ 08:46:21
URL: http://wildlifepics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0